Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Ako na stereotyp v tréningu?

Ako na stereotyp v tréningu?



Režim a pravidlá dávajú nášmu životu poriadok, vďaka ktorému nie sme nútení plytvať energiou na neustále prispôsobovanie sa. Nemennosť, stereotyp a rutina môžu byť ale zároveň tiež nepriateľom - a to hlavne v tréningu!


ČÍTAJTE TIEŽ:

10 tipov, vďaka ktorým bude cvičenie účinnejšie

Ako si pri športe neničiť kĺby?

Čo s vami urobí pravidelné cvičenie - za hodinu, deň, týždeň, mesiac a rok?

 

Čo sa týka cvičenia, je istá disciplína vhodná, pretože bez nej by sme mnohokrát ani neodlepili zadok z pohovky a s pevným poriadkom nemusíme dlho premietať o to, či sa nám na tréning chce alebo nechce - skrátka je naplánovaný, tak sa ide.

Nadmerný a dlho trvajúci stereotyp vedie k stagnácii, nude aj strate motivácie k cvičeniu.

 

Ak cítite, že sa do tréningu musíte nútiť, že vás nebaví, a že pomaly prestávate vidieť dôvody, prečo sa hýbať, ihneď túto rutinu zmeňte pomocou niektorého z nasledujúcich tipov:

Zmeňte druh aktivity - 4 x týždenne silový tréning v posilňovni? 5 x týždenne behanie? Denne joga? Nie je to už trochu nuda? Čo tak nakombinovať všetky možné aktivity a prestať sa špecializovať len na jednu z nich? Prestaňte sa označovať za jogína/ bežca/ fitness nadšenca/ cyklistu - a začnite sa vnímať ako komplexný a všestranný športovec. Odhoďte zábrany a skúste CrossFit, TRX, Pilates, bežte plávať, vytiahnite partnera na tenis. Nevadí, že danú disciplínu neviete, má to byť hlavne zábava!

Zmeňte pôsobisko
- pustite do svojho tréningového plánu trochu čerstvého vzduchu a zmeňte miesto. Pre beh si vyberte neznámu trasu, navštívte iné fitnes centrum, pri cyklistickej vychádzke choďte inou cestou, bežte plávať do iného bazéna. Ak cvičíte doma, vytiahnite päty von. Nelipnite na jednom jedinom športovisku, nenechajte sa zväzovať úzkosťou z nového - uvidíte, že na iných miestach je tiež dobre a rozšírite si obzory.

Zmeňte parťáka - tréningový partner bez motivácie je ako mor - nakazí aj vás. Nedovoľte iným, aby hatili vaše pokroky a brzdili vás v tréningu. Vyberte si takého parťáka, s ktorým bude cvičenie zábavné, motivujúce a osviežujúce. Ak trénujete sami, nejakého si nájdite; keď cvičíte dlhodobo vo dvojici alebo v skupine, skúste to na chvíľu sami.

Kúpte si nové oblečenie
- hovorí sa, že nová metla dobre zametá. A v novom oblečení sa dobre cvičí! Staré deravé tepláky hoďte do koša a kúpte si pár štýlových kúskov, v ktorých sa budete cítiť skvele. Pekné, funkčné, športové oblečenie síce niečo stojí, ale vaše výkony potom tiež budú stáť za to!

Zmeňte jedálniček
- málo sacharidov, priveľa sacharidov, jednoduchý cukor, polotovary, sladkosti, fast food - nevyvážený jedálniček má na našu motiváciu veľký vplyv. Začnite jesť zdravo, výživne a hlavne tak, aby ste mali na tréning energiu. Ani auto bez benzínu by nemalo príliš motivácie pokračovať v jazde!

Zmeňte myslenie - zamyslite sa nad tým, prečo robíte stále to isté dokola. Prečo nezmeníte svoj tréning? Čo vám v tom bráni? Možno, že sa bojíte priberania, ak nebudete robiť tisíc hodín kardia týždenne/ možno sa bojíte, že prídete o svalovú hmotu, keď nebudete v posilňovni tráviť večnosť/ možno, že sa bojíte, že stratíte pružnosť a duchovné osvietenie, keď nebudete denne na jógamatke. Odpovedzte si sami, pre koho to vlastne robíte, čo vám existujúci tréning prináša a čo by ste mohli urobiť inak.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Zostavte si svoj vlastný tréning
Cvičenia a trendy Chcete zmenu? Skúste tréning na schodoch!
Poradňa Posledné jedlo pred tréningom - čo, kedy a aké?