Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Cvičenie proti opuchom a kŕčom nôh

Cvičenie proti opuchom a kŕčom nôh



Opuchnuté, ťažké a boľavé nohy- o také nikto nestojí. Rovnako je to aj s kŕčmi, ktoré naše dolné končatiny často postihujú a ochromia nás na desiatky sekúnd. Ak sa u vás tieto problémy vyskytujú a nejedná sa o rýdzo medicínsky problém, existuje riešenie! Tým riešením nie je nič zázračné či tajomné - kľúč spočíva v jedálničku a pravidelnom cvičení (alebo lepšie povedané v pravidelnom pohybe).

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

10 dôvodov, prečo cvičiť v práci

Čo si dať na pitie? Vodu!

Odľahčite v lete svojmu organizmu

 

Čo sa týka opuchov, na vine je často dlhé státie alebo sedenie. Gravitácia potom jednoducho priťahuje vodu v tkanivách smerom dole a lymfatický systém, ktorý je poháňaný v podstate len prácou svalov, nemá šancu vodu z nôh odohnať. Druhou príčinou býva nedostatočný pitný režim, kvôli ktorému má náš organizmus tendenciu vodu zadržiavať.

Kŕče v lýtkach tiež súvisia s pohybom a výživou - nedostatok minerálov (konkrétne magnézia) vedie k bolestivému tuhnutiu svalov, ktorá má schopnosť prebudiť nás uprostred noci aj z toho najhlbšieho spánku. Dôležité ale tiež je veľa sa hýbať a svaly prekrvovať, aby do nich mohli minerály aj ďalšie živiny prostredníctvom krvného riečišťa prúdiť.

Naučte sa do svojho tréningového programu zaraďovať nasledujúce cviky a uvidíte, že opuchy aj kŕče pominú.

 

Nezabúdajte ale aj na každodenný pohyb - nikdy nestojte alebo neseďte dlhšie, ako hodinu v kuse! Ak strávite celú pracovnú dobu bez hnutia na stoličke, proti opuchom vám nepomôže ani svätená voda!

Sviečka
- stoj na hlave, stojka - skrátka všetky tzv. obrátené pozície, na ktoré si len spomeniete, pomôžu rozpohybovať lenivú lymfu. Tá sa potom postará o to, aby bola voda z nôh rozvedená tam, kde je potrebná. Ak nemôžete uprostred open space kancelárie alebo v polovici prednášky urobiť stojku, skúste si nohy čo najčastejšie pokladať na vyvýšené miesto - na stoličku, na stôl, alebo ich oprite o stenu. Doma určite odpočívajte s nohami hore - opäť na stole alebo na operadle pohovky.

Hlboký predklon - postavte sa s prepnutými kolenami a skúste sa dlaňami dotknúť podlahy. Kolená potom striedavo krčte, ako vám to len bude príjemné. Vďaka preťahovaniu sa opäť aktivuje lymfatický systém, ale tiež sa svaly krásne prekrvia a prebytočnú vodu pošlú z nôh preč.

Strecha so zdvihnutou nohou - zaujmite jogovú pozíciu strechy. Dlane oprite o podložku, približne na šírku ramien. Prsty na rukách roztiahnite, ramená oddiaľte od uší, uvoľnite hlavu. Chodidlá silou zaprite do zeme a kostrč vytiahnite k stropu. Hrudnú kosť pretlačte smerom k vašim stehnám. Preneste váhu na pravé chodidlo a ľavú nohu zdvihnite nahor. Otvorte boky do strany, vystrite kolená a len si spoločne s plynulým dýchaním vychutnávajte, ako opuchy aj kŕče z vašich nôh miznú v nenávratne. To isté urobte na opačnú stranu.

Beh - znie to jednoducho a rovnako tak prosté to tiež naozaj je. Aby ste sa zbavili opuchov a kŕčov, behajte. Kúpte si kompresné podkolienky, pred výbehom sa dôkladne natiahnite, pite veľa vody a uvidíte, že vás onedlho prestanú dolné končatiny hnevať.

 

 

660x250_2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie
Radíme 5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie
Cvičenia a trendy Koľko času venovať cvičeniu, aby malo efekt?