Fithall magazín

Štvrtok 18.10.2018 meniny má Lukáš

Cvičenia a trendy

Ranná rozcvička

Ranná rozcvička



Možno, že si kladiete otázku, kedy je najlepšie cvičiť. Odpoveď je jednoduchá - kedykoľvek. Akákoľvek pohybová aktivita je lepšia, než žiadna, avšak cvičenie v rôznej dennej fáze so sebou nesie určité špecifiká.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Cvičenie nalačno - má to nejaký zmysel?

Ako inak začať deň ako pozdravom slnku?

Kedy cvičiť? Ráno alebo večer?

  
Typy ľudí možno podľa cirkadiánneho rytmu deliť na škovránkov a sovy. Škovránky sú aktívne ráno a dopoludnia a večer skoro "odpadnú". Sove sa naopak najlepšie pracuje aj športuje večer a v noci. Ak sa v niektorom z týchto typov spoznávate, upravte podľa toho svoje aktivity. Väčšina ľudí sa nájde niekde uprostred, alebo je nútená svoju prirodzenosť podvoliť práci a rodine.
 
V okamihu, keď viete, že ste najvýkonnejší ráno, ale potrebujete dokončiť dôležitý pracovný projekt alebo sa niečo naučiť, odložte športovanie na neskôr (alebo si skrátka vyberte podľa svojich priorít, čomu sa budete venovať). So sovami to platí práve tak.
  
Cvičiť ráno a dopoludnia je výhodné z mnohých dôvodov - poznajte niektoré z nich a skúste si nabudúce privstať:


Naštartujete sa
- nič vás neprebudí tak, ako ranná dávka endorfínov (dokonca ani silná káva nie!). Nič vás nepretiahne a nezohreje tak, ako joga po prebudení. Nič vám nedodá takú dravosť a odhodlanie ako dopoludňajší silový tréning. Pohyb vás skrátka vyšle do nového dňa ako raketu, so skvelou náladou a množstvom energie.

Prebudíte metabolizmus
- či budete cvičiť nalačno alebo po ľahkých raňajkách, pohyb prebudí látkovú výmenu a popoženie spaľovanie podkožných zásob tuku. Celý deň potom môžete jesť s pocitom, že prijaté živiny telo použije na regeneráciu i ako stavebný materiál. Trávenie bude lepšie fungovať, peristaltika čriev pošliape ako hodinky a vôbec celkovo sa budete cítiť lepšie.

Budete lepšie jesť
- doprajte si ráno poriadnu dávku fyzickej aktivity a uvidíte, že po zvyšok dňa budete mať väčšiu chuť jesť zdravo a vyvážene. Jednak si o kvalitné živiny povie samo telo a jednak býva ľuďom ľúto mariť športové snaženie pojedaním tort či rýchleho občerstvenia.

Po raňajkách/ na lačno - keď budete trénovať s prázdnym žalúdkom, možno nespálite viac tuku, ale určite sa pri športovaní budete cítiť "ľahko". Rovnako tak po malých raňajkách sa vám bude hýbať oveľa lepšie, než po celom dni jedenia (hoci bolo jedlo zdravé a ľahké). Ráno zvyčajne ľudia nebývajú nafúknutí ani prejedení.

Ranné vtáča - predstavte si, že je desať hodín dopoludnia a vy už za sebou máte desaťkilometrový výbeh. Cvičením ráno a dopoludnia si deň pretiahnete a budete mať pocit uspokojenia z toho, že stihnete veľa vecí.

Večer zaspíte
- pohybová aktivita aktivuje a stimuluje organizmus. To je dôvod, prečo ľudia, ktorí cvičia večer, horšie zaspávajú aj spia. Keď si zacvičíte ráno, telo bude mať počas dňa dostatok času na upokojenie sa a vy večer zaspíte ako bábätko.


V posteli si môžete zacvičiť aj s trénerkou Máriou.

Ďalšie videá nájdete TU

 

Ranna-rozcvicka.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie
Radíme Nestačí iba začať cvičiť
Radíme 5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie