Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Jogu s vami môžu cvičiť aj deti!

Jogu s vami môžu cvičiť aj deti!



Keď niečo funguje, nemusí sa tomu robiť reklama - a to platí ako u hmotných produktov, tak v oblasti cvičenia. Joga je toho žiarivým príkladom - je preverená stáročiami a jej benefity na vlastnej koži pocítili tisíce ľudí.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Prvá hodina jogy. Ako sa na nej správať.

Akú jogu si vybrať?

Jóga - Päť Tibeťanov, cesta ako sa cítiť lepšie

 

Joga nie sú len krkolomné pozície a sedenie v lotosovom sede. Joga je filozofia, životný štýl aj cesta poznávania sama seba. Aby ste mohli jogu cvičiť, nie je nutné dochádzať niekoľkokrát týždenne do jogových štúdií na vedené lekcie, aj keď spočiatku je to určite lepšie, pretože skúsený lektor vás dokáže v pozíciách opraviť. Možno cvičiť doma podľa videí na internete a vnímať pri tom len svoje vlastné pocity. V joge neexistuje správne či nesprávne - všetko je záležitosťou pocitov.

Nenechávajte si pozitívne účinky jogy na telo i náladu len pre seba - zapojte do cvičenia aj svoje deti a uvidíte, že aj vás bude spoločná prax veľmi baviť.

Tu je niekoľko dobrých dôvodov, prečo s tým začať už dnes:

Prevencia obezity - učte deti hýbať sa už od útleho veku. Keď budú brať pohyb ako samozrejmosť, je nižšia pravdepodobnosť, že by v dospelosti museli bojovať s nadváhou. Joga je v podstate posilňovanie s vlastnou váhou, a preto je pre deti úplne bezpečná.

Vnímanie vlastného tela
- prostredníctvom jogy sa deti učia vnímať svoje vlastné telo. Cítia, že to niekde ťahá, že sa im zrýchľuje dych, aj že niečo napríklad nejde hneď. Vnímať správne svoje telo je prostriedkom k rozvoju ďalších pohybových schopností, ale aj na odlíšenie pocitov tela a emócií.

Sústredenosť a upokojenie - joga je skvelá pre deti s poruchou pozornosti - vďaka balančným pozíciám a ásanam, ktoré možno vykonať len s plnou sústredenosťou a pokojom, sa ťažkosti s nesústredenosťou a hyperaktivitou postupne zmiernia. Deti budú vďaka joge vedieť, že niektoré veci si vyžadujú pokoj, čas a trpezlivosť.

Pamäť a fantázia - zapamätať si, ako vyzerá Pozdrav slnku, alebo ako sa ktorá pozícia volá, namáha detskú pamäť - a to je dobre. Veľa jogových ásan sa nazýva podľa zvierat (pes s hlavou dole, mačka, krava, orol, kobylka atp., čo deťom cvičenie dosť priblíži a spestrí. Vytvorte im k cvičeniu príbehy - fantázii sa medze nekladú!

Sila a flexibilita - vyrovnanosť sily a pružnosti tela je nesmierne dôležitá pre prevenciu bolestí chrbta v neskoršom veku. Deti budú vďaka joge silnejšie a flexibilné a budú mať dobrý základ pre akýkoľvek šport, ktorý budú chcieť v budúcnosti vyskúšať.

Spoločná aktivita - čas, ktorý strávite s deťmi, je na nezaplatenie - zvlášť keď sa v tomto čase budete venovať fyzickej aktivite. Ak si ťažko hľadáte čas na cvičenie jogy vy sami, skúste to doma spoločne s nimi. Nečakajte, že si v kľude užijete svoju hodinku jogy, ale radujte sa zo spoločných zážitkov a zábavy s deťmi.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Harmónia tela - 1. diel
Jedlo a výživa Harmónia tela - 2. diel
Cvičenia a trendy Harmónia tela - 3. diel
Jedlo a výživa Harmónia tela - 4. diel
Zdravý životný štýl Harmónia tela - 5. diel