Fithall magazín

Štvrtok 13.12.2018 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Prvá hodina jogy. Ako sa na nej správať.

Prvá hodina jogy. Ako sa na nej správať.



Joga je skvelá. Pretiahne celé telo, posilní svaly, naučí vás správne dýchať, vyčistí hlavu, urovná myšlienky a dokáže zbaviť stresu. Joga ale nie je len fyzické cvičenie - je to tiež životná filozofia, životný štýl i forma relaxácie. Praktizovať ju môžete doma, avšak ak s cvičením začínate alebo sa chcete posunúť na vyššiu úroveň, je dobré chodiť na lekcie vedené skúseným inštruktorom.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Akú jogu si vybrať?

Jóga - Päť Tibeťanov, cesta ako sa cítiť lepšie

Ako správne dýchať? Čo je plný jogový dych?

 

Pretože na lekciách jogy nikdy nie ste sami, je vhodné poznať niekoľko pravidiel správania, ktoré vám uľahčia zdieľanie cvičebného priestoru s ostatnými, a vďaka ktorým sa vyhnete prípadnému jogínskému faux - pas:

Chodievajte včas - toto pravidlo neuplatňujte len na hodinách jogy, ale aj na všetkých ďalších vedených lekciách. Dostaviť sa na miesto včas patrí medzi základné návyky slušného správania. Neskorým príchodom budete rušiť ostatných, nútiť ich posúvať svoje podložky a vytrhávať ich zo sústredenia na seba samého, kvôli ktorému na jogu prišli.

Hygiena
- cvičiť chodievajte zásadne čistí. Dbajte na osobnú hygienu a neznepríjemňujte ostatným pobyt v jogovej sále. Ak nemáte vlastnú podložku, na tú požičanú si dajte uterák - nikdy neviete, kto na nej cvičil pred vami.

Šepkajte - hovorte potichu už v šatni, a to aj pokiaľ idete cvičiť s kamarátkou, s ktorou si máte čo rozprávať! Na jogu chodia ľudia odpočívať a relaxovať, nie počúvať historky, zážitky a problémy cudzích ľudí. V jogovej sále sa posaďte do lotosového alebo tureckého sedu, zatvorte oči a počkajte do príchodu lektora.

Vypnite si zvonenie - ak si so sebou do sály budete brať telefón, vypnite si zvonenie aj vibrácie. Všetky zvuky, ktoré k joge nepatria, by mohli vašich spolucvičencov rušiť. Pokiaľ si budete v priebehu hodiny potrebovať niečo neodkladne vybaviť alebo budete musieť z nejakého dôvodu odísť skôr, ticho sa zdvihnite a sál opustite pokiaľ možno ticho a nenápadne - nebojte sa, lektor to osobne brať nebude!

Choďte dopredu - či už s jogou začínate alebo ste ostrieľaný jogín, nebojte sa ísť dopredu k inštruktorovi. Dobre uvidíte a tiež budete dobre videní, takže ak vám niektorá z pozícií nepôjde, lektor vás opraví. Čo si o vašom cvičení pomyslia druhí, vám v tejto chvíli môže byť jedno - ste tam kvôli sebe a svojej jogovej praxi, nie kvôli predvádzaniu akrobatických zručností.

Urobte miesto - vyberte si sympatické miesto pre svoju podložku, ale ak niekto príde až po vás, posuňte sa trochu. Ak ste tým neskôr prichádzajúcim vy, vždy sa aspoň posunkom spýtajte, či si môžete vedľa dotyčného svoju joga-matku umiestniť.

Dýchajte nahlas - na lekciách jogy sa nehanbite dýchať nahlas. Tak, aby ste počuli sami seba a aby vás mohli počuť aj druhí. Vôbec to nevadí - naopak, dych by mal byť počuť. Nehanbite sa ani spievať mantry, aj keď si myslíte, že spievate falošne. Odložte svoje ego nabok a užite si jogu so všetkým.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
FITHALL cvičenie Jóga - liek na stres a bolisti chrbta
Radíme Trúfnete si na jogu? Poradíme Vám, ako začať.
Radíme Cvičiť môžete aj v tehotenstve. Skúste jogu alebo pilates!