Fithall magazín

Streda 15.8.2018 meniny má Marcela

Cvičenia a trendy

Behajte ako profík!

Behajte ako profík!



Rozhodli ste sa so sebou niečo konečne urobiť a vaša voľba padla na behanie? Skvelá správa, ale svoj úmysel rozhodne nepodceňujte. Nie je behanie ako behanie. Aby ste z tejto športovej aktivity pre seba vyťažili maximum, začnite svoju bežeckú dráhu s premyslenou stratégiou.
 
Otestujte si svoju výkonnosť

Na začiatku si urobte test vytrvalosti. Sadnite si na rotopéd alebo bicykel, prípadne sa vydajte rovno na bežeckú dráhu a nechajte si zmerať srdcovú frekvenciu a tvorbu kyseliny mliečnej. Výsledok ukáže mieru vytrvalosti a hladiny tepovej frekvencie, v ktorých by ste mali trénovať. Vďaka týmto informáciám sa vyvarujete podcenenia síl alebo naopak preťaženia. Testy vykonávajú väčšinou športoví lekári alebo tréneri z fitness centier, ktorí vám tak môžu na začiatku fundovane poradiť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

7 omylov v dietológii

Chôdza alebo beh?

Urobte si čas na jedlo


Prispôsobte oblečenie
Pri behu sa musíte cítiť uvoľnene. Vypozorujte preto na sebe, ktorá časť vášho tela je citlivá na chlad a kde sa najviac potíte. Podľa toho sa potom aj oblečte. Začiatočníci sa často obliekajú príliš teplo. Oblečenie voľte radšej ľahké a v niekoľkých vrstvách, ktoré si prípadne môžete uviazať okolo pása. Najväčšie množstvo tepla uniká cez hlavu, preto v chladnejších mesiacoch behajte s čiapkou. Keď bude svietiť slnko, pred lúčmi vás ochráni šiltovka z funkčného materiálu. Úplne povinnou súčasťou outfitu pre ženy je dobre padnúca podprsenka.
 
Vyberte si podprsenku podľa miery záťaže
Výrobcovia športovej bielizne delia svoje modely podľa miery záťaže väčšinou  tri až na štyry druhy, od ľahkej (napr. na jógu) až po extrémne (jazda na koni alebo beh). Nepodceňujte ani jej správnu veľkosť a pre istotu sa radšej nechajte premerať priamo v predajni. Tiež si otestujte, ako vám podprsenka sedí, urobte v nej niekoľko výskokov a zacvičte si. Všímajte si detaily, ako je podprsenka vypracovaná. Široké, nastaviteľné a vypodložené ramienka sú nutnosťou najmä pre ženy s veľkým poprsím. Gumička pod košíčkami by mala byť mäkká a pohodlná. Väčšinou najlepšie sadnú modely bez tvarovaných košíčkov.
 
Ako premôcť lenivosť

Mali ste náročný deň a skôr než beh vás láka zostať sedieť na sedačke pri obľúbenom filme? Kľudne, ale prezlečte sa do športového. Ľahšie sa potom po skončení relácie odhodláte vybehnúť von aspoň na jedno kolečko. Tento trik funguje aj ráno. Večer si nachystajte na viditeľné miesto športové oblečenie a akonáhle ráno vstanete, hneď si ho oblečte a vybehnite.
 
Nepreháňajte to so svojimi cieľmi

Máte dobrý úmysel ubehnúť maratón a schudnúť 20 kg? To je síce pekné, ale radšej tempo zvoľnite. Ten, kto si kladie nesplniteľné ciele,sa ich väčšinou skôr alebo neskôr vzdá. Dosiahnite radšej svoje úspechy po malých krôčikoch. Napríklad behajte 10 min. bez prestávky alebo raz obehnite dookola rybník. Týmto spôsobom sa motivujete od jedného malého úspechu k druhému.
 
Pravidelne pite

Voda ochladzuje organizmus a dodáva mu minerálne látky a stopové prvky. Ak sa chystáte behať dlhšie ako hodinu, mali by ste mať so sebou fľašu s pitím. Dôležité je tiež piť pravidelne pred začatím športovej aktivity a začať športovať dobre hydratovaní. Ideálna je neperlivá minerálna voda alebo riedená ovocná šťava. Dobrou alternatívou k drahým izotonickým nápojom je voda s rozpustenou tabletou horčíka. Vďaka nej môžete aj predísť svalovým kŕčom a príznakom stresu. Ale pozor, nadmerná konzumácia horčíka môže spôsobiť hnačku.
 
Odmeňujte sa
Každá odmena je motivačná. Skúste si napríklad po každom ubehnutom kolečku dať do pokladničky nejaký určitý obnos. Suma na konci mesiaca bude tým vyššia, čím častejšie ste sa športu venovali. Takto ušetrené peniaze môžete investovať do masáže alebo nákupu trička z funkčného materiálu. Tiež si môžete na papier vypísať dôvody, prečo vlastne športujete a tento zoznam si zavesiť trebárs na chladničku. V dňoch, kedy sa vám nebude chcieť nič robiť, si zoznam nahlas prečítajte. To vás môže dobre motivovať.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Kick-box. Zmeň svoje telo a kondíciu.
Zdravý životný štýl Očistná kúra, áno či nie?
Cvičenia a trendy Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie