Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Harmónia tela - 3. diel

Harmónia tela - 3. diel

Nielen Hormonálnou jogou proti menštruačným bolestiam



Pred menštruáciou máme na všetko chuť. Aj načaté gumové cukríky, ktoré nás nechávajú inak pokojné, sú teraz v ohrození. Organizmus zadržiava vodu, sme opuchnuté, unavené a náladové. Keď sa potom očakávaná menštruácia dostaví, veľakrát to neznamená úľavu, ale niekoľko dní veľkých kŕčov. V takom stave by sme najradšej ležali zababušené pod teplou dekou, v teplákoch a s hrnčekom horúceho kakaa.

 

ČÍTAJTE TIEŽ: 

Harmónia tela - 1. diel

Harmónia tela - 2. diel

 

Nabudúce na zlú náladu zabudnite a pomôžte si proti menštruačným bolestiam - oblečte sa do pekných športových legín a zacvičte si - buď doma v obývačke, vonku alebo v najbližšom fitness centre. Na bolestivú menštruáciu totiž skvele zaberá cvičenie!
  
Pohyb rozprúdi krv v tele a popoženie metabolizmus. Prirodzenou masážou vnútorných brušných svalov pri cvičení kŕče povolia a uvidíte, že aj opuchy spľasnú.

Skúste napríklad tieto aktivity:

Rýchla chôdza lesom - nemusíte bežať, stačí svižne ísť. Keď k tomu pridáte čerstvý vzduch, liek na menštruačné kŕče je na svete. Chôdza je tým najprirodzenejším pohybom, ktorý zvládnete, aj keď vám bude veľmi zle. Skúste vnímať prírodu okolo seba a aj to, ako s každým ďalším krokom bolesť poľavuje. Ak vám telo dovolí bežať, nebojte sa toho, len svoje telo počúvajte a nečakajte od seba lámanie osobných rekordov. V chladnom počasí dbajte na to, aby boli bedrá v teple!

Strečing - keď sú bolesti tak silné, že nemáte náladu naozaj na nič, skúste aspoň jemné preťahovanie. Stačí si sadnúť na podložku, uvoľniť krčnú chrbticu, pomaly rozhýbať chrbát aj nenásilne pretiahnuť nohy. Pri cvičení dýchajte do brucha tak, aby mali vnútorné orgány dostatok kyslíka i priestoru. Ľahnite si na chrbát, dlane položte na podbruško, uvoľnite nohy a pozorujte, ako sa s každým nádychom bruško jemne vyklenie a s výdychom klesne dole.

Plávanie - je síce nutné použiť tampón, ale voda má na menštruačné kŕče zázračné účinky. Nikam sa neponáhľajte, plávajte si tak, ako sa vám páči a bolesť doslova nechajte odplávať. Pri plávaní sa relatívne dosť zapája panvové dno, svaly a tkanivá sa prekrvujú a kŕče sa tým zmierňujú. Nezabudnite si obliecť plavky, ktoré nikde brucho neškrtia!

Joga - vďaka jogovým pozíciám prebudíte krvný obeh i lymfatický systém. Veľa z nich je navyše priamo určených na boj s ženskými ťažkosťami - skúste rotáciu chrbtice (twist), ásany, pri ktorých sa zapája panva aj rôzne varianty predklonov. Zacvičiť si môžete hormonálnu jogu v štúdiu alebo sa inšpirujte videami na internete a skúste to v teple domova. Pozor - pri menštruácii sa neodporúčajú obrátené pozície (sviečka, stoj na hlave či stojka). Cvičte v tempe, ktoré je vám príjemné.



3. diel našej týždennej kampane Harmónia tela je tu

 

Hormonalna-joga-3diel.jpg

 

Ďalšie aktivity - menštruácia nie je choroba. Ak sa na to cítite, robte všetko tak, ako ste zvyknuté. Zájdite si do posilňovne, zacvičte si pilates, zahrajte si squash alebo jazdite na bicykli. Nikto vám nemôže hovoriť, čo by vám v tomto období malo a nemalo byť príjemné!

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Harmónia tela - 1. diel
Jedlo a výživa Harmónia tela - 2. diel