Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Cvičte pri varení. Ide to!

Cvičte pri varení. Ide to!



Variť či piecť musí občas takmer každý. Kým pre jedného predstavuje pripravovanie pokrmov nutné zlo, pre iného môže byť koníčkom, relaxáciou a vítaným rozptýlením. Tak či onak, varenie zaberie dosť času. Prečo teda nespojiť príjemné s užitočným a nezacvičit si v čase, keď čakáme, než začne bublať omáčka alebo ako sa upečie mäso?

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Domáca posilňovňa - cviky pre sexi bicepsy a tricepsy

Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na stehná a zadok

Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na brucho

 

Skúste tieto jednoduché posilňovacie cviky, ktoré zvládnete aj s vareškou v ruke! Vyvaríte si nielen ocenenie stravníkov, ale tiež pevnejšie telo:

Štíhle lýtka - pri miešaní cestovín alebo krájaní zeleniny sa s výdychom zdvihnite na špičkách. Chvíľku vo výpone vydržte a potom pomaly vracajte päty späť na podlahu. Cvičte tak dlho, kým vás lýtka nebudú páliť.

Stehná na zahryznutie - keď vám spadne na zem pár omrviniek, alebo budete potrebovať hrniec zo spodnej zásuvky, čupnite si a s rovným chrbtom opäť vstaňte. Večným ohýbaním si preťažujete bedrá, zatiaľ čo vďaka nekonečnému počtu drepov budete mať stehná aj zadok v kvalite vysokopercentnej šunky!

Polovičky ako dva kmienky - počas čakania pri kuchynskej linke s výdychom stiahnite obe polky zadku k sebe, chvíľku vydržte a s nádychom ich povoľte. Cvik opakujte opäť do tej doby, než ucítite jemné pálenie - nie koláčov v rúre, ale vašich sedacích svalov!

Tajná prísada - po celú dobu varenia môžete cvičiť tajne. Tak, ako tajné prísady dodajú jedlu špecifickú chuť a šmrnc, tak aj tento tajný cvik dodá vášmu telu stabilitu, pevnosť a funkčnosť. Reč je o posilňovaní panvového dna - s výdychom vtiahnite panvové dno nahor (ako by ste zadržiavali močenie), napočítajte do desiatich a potom povoľte. Cvik opakujte až do chvíle, než budete mať jedlo na tanieri.

Brucho "bez droždia" - bez droždia cesto nekysne a my nechceme mať brucho, ktoré cesto pripomína. Aj pri varení môžete posilňovať svaly brucha, a to tak, že sa postavíte s rovným chrbtom čelom ku kuchynskej linke a položíte na ňu dlane, približne na šírku vašich ramien. S výdychom celou silou do linky zatlačte, chvíľku vydržte a s nádychom povoľte. Cvik opakujte aspoň 20x - posilníte ramená, medzilopatkové svaly i brucho.

Kuchynské váženie - varenie a postávanie pri sporáku sa skvele hodí k posilňovaniu drobných svalov okolo členkov, svalov chodidiel, svalov v okolí kolien i hlbokých brušných svalov. Stačí, keď budete variť a pri tom stáť len na jednej nohe. Snažte sa balansovať na celom chodidle alebo len na špičke nohy. U tohto cvičenia sa ani nezapotíte, ale vaše telo niekoľko takých kuchárskych chvíľok zmení na nepoznanie. Nohy nezabudnite vystriedať!

 

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Inteligentné varenie - ako neprísť o vitamíny
Jedlo a výživa Zdravé varenie pre vaše deti
Jedlo a výživa Surové, varené, pečené, vyprážané, dusené - ako si jedlo pripraviť?