Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Čo s vami urobí pravidelné cvičenie - za hodinu, deň, týždeň, mesiac a rok?

Čo s vami urobí pravidelné cvičenie - za hodinu, deň, týždeň, mesiac a rok?



Nikto nechce dlho čakať. Zvlášť nie na výsledky diéty a tréningu. Chceli by sme dosiahnuť úspech hneď, nie až o rok alebo o päť rokov poctivej driny.
  
Aj v tejto oblasti zohráva úlohu veľa rôznych premenných. To, za ako dlho sa cvičenie odrazí na vašom tele, záleží na vašej trénovanosti, frekvencii cvičenia, strave, veku, pohlaví, genetických dispozíciách aj hormonálnej rovnováhe.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Čo s vami urobí zdravá výživa - za hodinu, deň, týždeň, mesiac a rok?

Pozor na nadmerné cvičenie!

Necvičte zbytočne. Strážte si svoju tepovú frekvenciu!

 

Dobrou správou ale je, že prvé zmeny sa začínajú diať už pri samotnom tréningu, bezprostredne po ňom a dokonca aj v čase, keď odpočívate. Poctivé cvičenie skrátka mení vaše telo k lepšiemu už od prvej sekundy aktivity. Len buďte trpezliví a vytrvalí!
  
Čo sa teda s vaším telom bude diať v rôznych časových úsekoch cvičenia?
 
Pri tréningu - zdvíhate ťažké váhy, preťažujete svaly a nútite ich vydržať dlhšie, zvládať viac. V túto chvíľu svaly nerastú. Svalové vlákna sa narúšajú. Stimulujete obehový systém, nervovú sústavu i celý pohybový aparát. Pri aeróbnom cvičení dochádza k oxidácii a páleniu svalového aj pečeňového glykogénu, ale aj podkožného tuku.

Hodinu po skončení cvičenia - svaly sú boľavé a vyžmýkané. Treba rýchlo doplniť energiu v podobe jednoduchých cukrov a ľahko stráviteľných bielkovín. Telo nutne potrebuje kvalitnú výživu, aby mohlo poškodené svalové vlákna zaceliť. Svaly sa regenerujú aj silnejú a navyše máte vďaka endorfínom výbornú náladu.

Druhý deň po tréningu - natiahnuté svaly bolia. Doprajte si odpočinok, aby sa mohli dôkladne zregenerovať a rásť. Metabolizmus pracuje na plné obrátky a vy ste na seba patrične pyšní!

Po týždni - po týždni, v ktorom odcvičíte viac, ako jeden poctivý tréning, sa budete cítiť skvele. Nervová sústava bude dobre vyladená, látková výmena pobeží ako hodinky a vy sa budete tešiť na ďalšie tréningy. Bude sa vám lepšie dýchať, nebudete mať chuť prejedať sa.

Po mesiaci - ste asi o dve kilá ľahšia. Postava je spevnená, cítite sa výborne, metabolizmus funguje. Chceli by ste vidieť výraznejšie výsledky a máte chuť svoju misiu za lepšou postavou a pevnejším zdravím vzdať. To rozhodne nerobte! Mesiac cvičenia je príliš krátka doba na to, aby sa začali rysovať svaly na bruchu! Pomaly nastáva čas zmeniť existujúci tréningový plán.

Po 3 mesiacoch
- v zrkadle vidíte rysujúce sa svaly. To by pre vás mala byť motivácia pokračovať. Už máte zabehnutú cvičebnú rutinu a bez tréningu si svoj týždeň ani nedokážete predstaviť. Než vložíte do úst niečo nezdravé, rozmyslíte si to, pretože viete, že telo musíte vyživovať správnymi potravinami. Znateľne sa zlepšila vaša sila i vytrvalosť.

Za rok
- cvičenie neberiete ako niečo dočasné - je to súčasť vášho životného štýlu. Metabolizmus funguje tak, že sa nič nestane, ani keď si dáte o polnoci kus čokoládovej torty. Vyzeráte špičkovo a tiež sa tak cítite. Chcete sa posunúť ďalej, hľadáte nové výzvy, skúšate nové športy a pohyb vás baví čím ďalej viac! Cvičenie je pre vás liekom na zlú náladu aj na každodenný stres.

 

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Cvičenia a trendy Nestačí iba začať cvičiť
Cvičenia a trendy Čo je lepšie? Cvičiť kratšiu dobu častejšie alebo dlhšiu dobu menej často?