Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 6. diel

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 6. diel



Dýchate pri cvičení s Máriou správne? Pretože je dych nepodmieneným reflexom, nemusíme naň za bežných podmienok myslieť - naše telo si ho postráži samo. Pri cvičení ale náš organizmus musí robiť ešte veľa ďalších vecí, a preto je niekedy ťažké dych s pohybom automaticky koordinovať.

Najväčšou chybou pri akomkoľvek cvičení je dych zadržiavať. Dýchajte preto pravidelne, podľa vášho tempa – nadychujte sa nosom i ústami súčasne a vydychujte ústami. Pri posilňovaní platí pravidlo, že so záberom príde výdych a s uvoľnením nádych. Výdych pomôže svalom v kontrakcii, takže potom budú pracovať ešte lepšie.

Ďalšie diely seriálu Fit po Vianociach nájdete TU

Predýchajte si ďalší diel, v poradí už šiesty, seriálu Fit po Vianociach s trénerkou Máriou.

 

Novy-serial-Fit-po-Vianociach-s-Mariou-6diel.jpg

 

 

Cvičenie nalačno - má to nejaký zmysel?
Mnohí prívrženci kardia nalačno majú dobrý pocit z toho, že pociťujú pri behaní hlad. Myslia si, že tým viac chudnú a cítia sa nabudení, ale ide len o obrannú (evolučne vyvinutú) reakciu tela, ktoré má nedostatok živín, a preto aktivuje posledné zvyšky síl na to, aby človek skolil mamuta alebo nazbieral lesné plody a doplnil chýbajúcu energiu.

V noci, keď spíme, spotrebováva naše telo zásobný cukor glykogén zo svalov a pečene (v závislosti na tom, čo sme jedli predchádzajúci deň). Keď potom športujeme s vyčerpanými glykogenovými zásobami, začne sa vyplavovať stresový hormón kortizol - katabolický hormón, kvôli ktorému sa začnú štiepiť svaly. To znamená, že keď ráno beháme nalačno, telo požiera ako zdroj energie svoju vlastnú svalovú hmotu.

Po dokončení tréningu nalačno je tiež oveľa zložitejšia regenerácia - tým, že bol organizmus nútený siahnuť na vlastnú svalovinu, teda na úplne nevhodné palivo, potrebuje na regeneráciu oveľa viac minerálov, vitamínov aj antioxidantov.

Veľkou nevýhodou kardia nalačno je nedostatok sily a elánu do cvičenia. Energiu nám dodáva jedlo a ak ho vynecháme, energie je málo. Zvlášť niektorým ženám býva navyše nevoľno, ak si aspoň niečo malé na jedenie nedajú. Tréning potom nie je tak efektívny, ako keby ste cvičili najedení - do cvičenia vložíte menej energie, takže efekt je skoro rovnaký.

Ak nemáte čas na cvičenie inokedy, než ráno, dajte si aspoň kúsok banánu, pri športovaní popíjajte BCAA aminokyseliny, ktoré pomôžu svaly ochrániť a nebojte sa ani využiť spaľovače tuku alebo kávu
- tieto stimulanty umožňujú uvoľňovanie mastných kyselín do krvného obehu, takže sú potom k dispozícii ako zdroj energie.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 1. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 2. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 3. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 4. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 5. diel