Fithall magazín

Streda 15.8.2018 meniny má Marcela

Cvičenia a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 5. diel

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 5. diel



Premýšľate, kedy sa vrhnúť na cvičenie s Máriou? V zásade je jedno, či cvičíte ráno alebo večer. Cvičenie je skrátka cvičenie a je prospešné v akúkoľvek dennú dobu. Aj napriek tomu však existujú určité špecifiká fyzickej aktivity vykonávanej ráno a aj tej večernej.

Ranný tréning má hneď niekoľko výhod. Keď začnete nový deň cvičením, vyrobíte si v mozgu endorfíny a tým si zaistíte lepšiu náladu. Druhým plusom je, že si odcvičíte svoj tréning a po zvyšok dňa to už budete mať splnené. Ranným cvičením rozprúdite v tele krv a naštartujete svoj metabolizmus, ktorý bude potom efektívnejšie spaľovať prijaté kalórie.

Fyzická aktivita večer je z hľadiska úbytku tukového tkaniva aj budovania svalov rovnako prínosná, ako tá ranná. Jej úskalie spočíva v tom, že aj napriek všetkým predsavzatiam ísť večer cvičiť, na človeka padne únava v okamihu, keď po práci dosadne na pohovku v obývačke. Niektorým jedincom tiež môže robiť problémy večer po tréningu zaspať - organizmus ide na plné obrátky a môže trvať aj niekoľko hodín, než sa upokojí a je pripravený k odpočinku.

Čas od času skúste zmeniť svoju rutinu a prehovorte sa k výkonu v čase, keď naňho nie ste zvyknutí. Takáto zmena môže byť príjemným oživením a spestrením cvičenia.

 


5. diel seriálu Fit po Vianociach je tu pre vás. A kedy sa do neho pustíte? Ráno alebo večer?

 

Novy-serial-Fit-po-Vianociach-s-Mariou-5diel.jpg

 

    
Cheat day čiže prasací deň
Cheat day, čiže ľudovo povedané "prasací deň", je jeden deň v diétnom režime, kedy si môžete dopriať absolútne čokoľvek na čo máte chuť a dokonca v akomkoľvek množstve. Takéto dni zaraďujú do svojho striktného stravovacieho plánu s veľkou obľubou športovci, pripravujúci sa na súťaž vo fitness, ale aj bežní športovci alebo tí, ktorí sa snažia redukovať nejaké to kilo.

Možno si hovoríte, že je nezmysel, aby vám deň, keď jete nezdravé, tučné a sladké potraviny, pomohol v dosiahnutí lepších výsledkov, ale skutočne pomôcť môže. Po určitej dobe, keď dodržiavate prísny diétny režim, si telo zvykne na znížený prísun živín a metabolizmus sa spomalí. Keď zaradíte raz za čas Cheat day, metabolizmus sa opäť rozhýbe. Nálož tuku a cukru býva pre organizmus väčšinou taký šok, že prijatú energiu ani nestihne uložiť v podobe tukových zásob.

Deň, kedy môžete jesť čokoľvek, pôsobí pozitívne aj na psychiku. Odopierať si do nekonečna obľúbené dobroty vyžaduje nadľudské úsilie, ale pri predstave, že vás za týždeň čaká voľný deň, kedy si maškrtu dáte, dokážete zaťať zuby a vydržať o trochu lepšie.

To, ako často Cheat day zaraďovať, je veľmi individuálne. Niekomu vyhovuje raz za mesiac, inému každý týždeň. Najlepšie je vyskúšať si na sebe, čo taký deň s vašou formou urobí.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 1. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 2. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 3. diel
Cvičenia a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 4. diel