Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Vyhnite sa 5 najčastejším chybám pri domácom cvičení

Vyhnite sa 5 najčastejším chybám pri domácom cvičení



Cvičiť doma je výhodné. Nemusíte si kupovať permanentku do fitness centra, nemusíte si baliť tašku s vecami a báť sa, že na niečo zabudnete, ušetríte čas za cestu a vyhnete sa aj nepriaznivému počasiu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Rotoped ako vešiak na bielizeň? Radšej na ňom cvičte!

Využite váš nábytok pri svojom domácom cvičení

6 skvelých cvikov na doma, ktoré vám spevnia celé telo

 

Aby bol tréning doma efektívny a vy ste sa nesnažili zbytočne, je dobré vyhnúť sa najčastejším chybám, ktoré ľudia pri domácom cvičení robia.

 

Tu je 5 najčastejších z nich:

1. Nepravidelnosť - pravidelné lekcie vo fitness centre alebo kúpená permanentka vás nútia do akcie. Doma ste ale svojimi pánmi - nikto vás nekontroluje, nenaháňa a ani nevidí. Je len na vás, či budete cvičiť alebo ležať na pohovke pri televízii. Aby mal domáci tréning zmysel, stanovte si pevné dni a hodiny, kedy sa mu budete venovať, prezlečte sa do športového a hlavne žiadne výhovorky!

2. Nesústredenosť - doprala práčka, treba naskladať bielizeň do sušičky. Váš potomok chce napiť, manžel/ka nemôže nájsť svoje nové tričko v skrini, prišiel vám e-mail, niekto volá ... a vy sa nemôžete na cvičenie sústrediť, neustále odbiehate a svoj tréning prerušujete. Povedzte stop - všetkým v domácnosti aj sami sebe - teraz je čas pre vás, vaše cvičenie a pre nič iné. Vypnite zvuk na telefóne a všetkým doma jasne vysvetlite, že teraz vás nesmú rušiť.

3. Priestor - raz cvičíte v spálni, potom v obývačke pri televízore. Na tréning nemáte jedno vyhradené miesto a kvôli tomu môžete byť menej efektívna. Zapojte do cvičenia tiež psychologickú zložku - stanovte si jedno miesto, kde budete trénovať, nachystajte si tam pomôcky, podložku, pitie i uterák a toto miesto nemeňte. V okamihu, keď naň vkročíte, vyšlete svojmu mozgu aj telu signál, že sa bude cvičiť.

4. Pomôcky - kúpte si kvalitné cvičebné pomôcky. Nečaká sa, že budete doma skladovať dvasaťkilovú os s kotúčmi ani posilňovaciu lavicu, ale švihadlo, overball a posilňovacia gumička sa zmestia do každej domácnosti. Stále majte na pamäti, že silový tréning s malými váhami pre budovanie svalovej hmoty skoro nemá zmysel, preto sa doma radšej zamerajte na trénovanie vytrvalosti, pružnosti a spaľovanie tuku, napríklad prostredníctvom vysoko intenzívneho intervalového tréningu.

5. Poctivosť - doma nad vami nestojí tréner a ani vás pri cvičení nesprevádza niekoľko párov zvedavých očí. Tu ste trénermi vy sami, preto cvičte na maximum, akoby vás neustále niekto kontroloval. Robíte to pre seba!

 

 

660x250_3.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Cvičenia a trendy Cvičenie s vlastnou váhou tela alebo ide to aj bez činiek