Fithall magazín

Sobota 20.1.2018 meniny má Dalibor

Cvičenia a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 1. diel

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vianociach s Máriou - 1. diel



Čaro Vianoc a osláv Nového roka je ťažko prekonateľné. Nástrahy jedla, pitia a leňošenia sú pre mnohých smrteľné. Pár dní, kedy víťazí gauč, cukrovinky, chlebíčky, prejedanie a šport je odstavený na tretiu koľaj. Rodinným tradíciám, priateľom a večierkom sa bráni veľmi ťažko. Po týchto slávnostne naplnených dňoch sa prejaví jediné - preplnenosť tela, únava, opotrebovanosť :).

Poďte sa tomu vzoprieť a nakopnite sa s nami a s novým rokom k zdravému životnému štýlu. Trénerka Mária si pre vás pripravila 10. dielny seriál Fit po Vianociach a okrem cvičenia sa môžete tešiť na veľa rád z oblasti zdravej výživy a chudnutia.

Nemá cenu si nechávať cvičenie na zajtra, na víkend, na budúci týždeň ... Začnite cvičiť hneď teraz!

Fit po Vianociach s Máriou - 1. diel

 

Novy-serial-Fit-po-Vianociach-s-Mariou-1diel.jpg

 

 

 

Chcete schudnúť? Jedzte zdravo a správne.
Hoci boli na tému stravovanie pri chudnutí napísané už stohy textov, niektorí ľudia sa stále snažia redukovať nadbytočné kilogramy hladovkami, extrémnym obmedzovaním kalorického príjmu, nevhodnými a nezmyselnými diétami alebo nadmerným cvičením. Kľúčom k chudnutiu je pritom naopak výživné, pravidelné a časté jedenie, vhodne skĺbené s pohybom.

Organizmus, ktorý bol dlhé roky navyknutý na nepravidelnosť v jedle, dlhé intervaly medzi jednotlivými chodmi a nedostatok pohybu, väčšinou na pravidelné jedlo nedokáže zareagovať pozitívne ihneď. Je nutné zmieriť sa s tým, že bude potrebné určité adaptačné obdobie, v ktorom sa metabolizmus pomaly prispôsobí novému štýlu stravovania, prestane sa báť o každú kalóriu a rozbehne sa na plné obrátky. Pri chudnutí je kľúčové toto obdobie vydržať a nepoľavovať. Je dokonca možné, že naozaj v prvých niekoľkých dňoch hmotnosť prechodne stúpne, ale nesmiete sa tým nechať odradiť, pretože inak sa z bludného kruhu priberania a chudnutia nedostanete.

Po začatí dodržiavania nového, rozumného jedálnička sa nevážte. Počkajte aspoň dva týždne až mesiac, než budete skúmať svoje výsledky. Zamerajte sa skôr na kvalitu stravy a na pocit, ktorý zo seba budete mať.

Ráno začnite raňajkami v podobe komplexných sacharidov (ako sú ovsené vločky, špaldová kaša či celozrnné pečivo), ktoré doplníte bielkovinou (jogurt, šunka, syr), vlákninou (ovocie a zelenina) a zdravými tukmi (orechy , semená). Po troch hodinách si dajte na dopoludňajšiu desiatu jeden kus ovocia alebo malý biely jogurt. Za ďalšie tri hodiny obedujte opäť zložité cukry s chudými proteínmi. Po obede určite vynechajte dezert. Olovrant voľte podľa toho, či idete cvičiť alebo nie. Ak áno, môžete si dopriať olovrant bohatší, pretože energiu využijete. Večer sacharidy obmedzte a dajte si napríklad šalát s kuracím mäsom.

V čase chudnutia neslaďte kávu ani čaj, vynechajte limonády aj džúsy, nejedzte nič vyprážané, obmedzte konzumáciu polotovarov a bielej múky aj cukru.

Celozrnné pečivo, sucháre, cestoviny, zemiaky a ovocie večer už tiež nejedzte. Sú síce zdravé, ale obsahujú prevažne sacharidy, ktoré už nestihnete spáliť.

Chudnutie nie je jednoduché, pretože sme evolučne nastavení skôr na uchovanie energie. Niekedy však stačia malé zmeny v jedálničku a prvé úspechy sa dostavia, tak to nevzdávajte!

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov