Fithall magazín

Pondelok 15.10.2018 meniny má Terézia

Cvičenia a trendy

Pole dance - chudnite tancom pri tyči

Pole dance - chudnite tancom pri tyči



Pole dance, čiže tanec pri tyči, už dávno nie je považovaný za niečo neslušné. Jedná sa o fyzicky extrémne náročnú tanečnú a fitness aktivitu, ktorá kladie obrovský dôraz na rozvoj všetkých svalových skupín, vytrvalosť, pružnosť, koordináciu pohybov, seba-prezentáciu i ladnosť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Prečo skúsiť Boot Camp?

Akú jogu si vybrať?

Osobný tréner - ako zvoliť toho pravého

 

Tancovať pri tyči v skutočnosti neznamená, že tancujete len "pri nej" - akcia sa odohráva skôr "na nej" - a to je na tom to najťažšie. Udržať sa na klzkej nerezovej vertikálnej tyči vyžaduje značné úsilie, veľa tréningu aj desiatky modrín.
  
Aj napriek všetkým týmto úskaliam si ale "pole" šport získava stále viac a viac nadšených tanečníc aj tanečníkov - benefity, ktoré z tohto športu plynú, sú totiž mnohonásobne väčšie!
  
Ak chcete schudnúť, spevniť svaly, získať silu i flexibilitu, ale tiež sa pobaviť a naučiť sa ovládať svoje telo, pole dance je tou správnou cestou.

Tu je podrobný návod, ako to dosiahnuť:

1. Prihláste sa na kurz - ak nemáte doma tyč (čo väčšina ľudí nemá), jednoducho si sadnite k internetu, vyhľadajte najbližšie tanečné štúdio a prihláste sa na kurz pre začiatočníkov. Obavy nemajte - pole dance je pre všetky váhové aj vekové kategórie. Všetko sa naučíte krôčik po krôčiku.

2. Upravte jedálniček - chudnutie bez redukovaného príjmu energie nikdy nepôjde. Z jedálnička vyraďte biely cukor, múku, vyprážané jedlá, sladkosti a vôbec všetko, o čom veľmi dobre sami viete, že vám škodí. Na lekciách sa budete musieť pozerať sami na seba v zrkadle, a ak sa vám to, čo vidíte, nebude páčiť, nebudete sa s tým chcieť konfrontovať ani na zábavných lekciách pole dance.

3. Choďte nakupovať - kúpte si dobre padnúcu a zároveň peknú športovú podprsenku a kraťasy siahajúce tesne pod zadok. Návleky na holene tiež nie sú na zahodenie. V tomto "cvičebnom úbore" strávite väčšinu lekcií, pretože v dlhých teplákoch by ste sa na tyči neudržali. Aby ste sa v takomto outfite cítili dobre, zabudnite na sladké drinky, večerné vymetanie chladničky aj nadýchané šišky s polevou - naopak sa čo najviac hýbte, jedzte proteíny a pridajte aj na pitnom režime.

4. Pozerajte sa na seba
- sebavedomie často s fyzickým vzhľadom nesúvisí. Súvisí s ním ale to, ako sa vidíme my sami a ako sa vo svojom tele cítime. Na lekciách pole dance sa na seba dívajte do zrkadla. Zvykajte si na to, čo vidíte a učte sa mať ten pohľad radi. Je to vaše jediné telo, iné mať nebudete, a preto obdivujte to, čo dokáže, nie len to, ako vyzerá.

5. Pridajte silový tréning - na tyči budete chcieť byť čím ďalej lepší. Pridajte preto do svojho rozvrhu tréning v posilňovni alebo vonku na hrazdách. Pomôže to ako vašej postave, tak aj výkonom pri pole dance.

6. Behajte
- až budete kombinovať jednotlivé prvky tanca, uvidíte, že sa pri tom pekne zapotíte a zadýchate. Nie je teda od veci trénovať fyzickú kondíciu aj behom alebo intervalovým tréningom. Ako vedľajší efekt očakávajte štíhlejší pás!

7. Trénujte - keď vám lekcia odpadne, nájdite si v rozvrhu voľnú hodinu a choďte trénovať sami. Robíte to sami pre seba, tak nečakajte na inštrukcie od trénerky - staňte sa sami svojim vlastným trénerom a uvidíte, že onedlho svoje telo (v dobrom zmysle slova) nespoznáte.

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Upoutávky Kúpte si švihadlo a vyskákajte si sexi postavu
Cvičenia a trendy Rotoped ako vešiak na bielizeň? Radšej na ňom cvičte!
Cvičenia a trendy Cvičenie zlepšuje mozog