Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Je chyba, keď cvičím len cez víkend?

Je chyba, keď cvičím len cez víkend?



Hovorí sa, že všetko je lepšie, než sedieť doma za pecou - a o pohybe to platí tiež. Ak cvičíte len cez víkendy alebo v určité dni v týždni, kedy máte čas, je to určite lepšie, než keby ste necvičili vôbec. Potom je na mieste otázka, prečo je tomu tak?

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Cvičenie a dýchanie

Prestali ste cvičiť? Pripravte sa na zmeny, ktoré budú nasledovať!

Jóga - Päť Tibeťanov, cesta ako sa cítiť lepšie

 

Životný štýl je súčtom rozhodnutí a priorít. Ak si myslíte, že nemáte čas, v skutočnosti sa jedná o to, že si ho neviete alebo nechcete na danú aktivitu urobiť - je to skrátka len vecou voľby. V prípade, že v pracovnom týždni pomaly ani nestihnete ísť na záchod, je jasné, že sa cvičenie do programu bude zaraďovať ťažko. Rozhodnutie za každú cenu obdeň trénovať už od skorých ranných hodín alebo neskoro večer by vášmu zdraviu i psychickej pohode skôr ublížilo, než pomohlo. Keď teda nie je iná možnosť, cvičte keď čas máte a nestresujte sa tým, že to je len v sobotu a v nedeľu.

Tu je niekoľko tipov, ktoré pomôžu vydolovať z vášho víkendového tréningu maximum:


Cvičte celé telo
- ak sa k posilňovaniu dostanete len raz týždenne, nemá cenu zameriavať sa na izolované skupiny svalov alebo tréning nejako deliť. Snažte sa precvičiť celé telo a uprednostnite základné cviky, ako sú kľuky, zhyby, drepy, výpady či mŕtve ťahy.

Zaraďte kardio
- aby ste pálili tukové zásoby, je vhodné zaradiť po každom silovom tréningu aeróbnu aktivitu alebo intervalový tréning. Ten sa, vzhľadom k obmedzeným časovým možnostiam, hodí viac. Ani s behaním to ale nepreháňajte - celý týždeň ste nešportovali, tak nech si neublížite!

Naťahujte sa - strečing by sa mal stať neoddeliteľnou súčasťou vášho snaženia. Kvôli tomu, že tréning po týždňovej pauze znamená pre organizmus veľký nápor, mu doprajte aspoň možnosť dôkladne sa na aktivitu pripraviť pomocou preťahovania. Po docvičení zaraďte strečing tiež.

Nevynechávajte - po týždni fyzickej záhaľky a psychického vypätia sa človeku niekedy hýbať nechce. Prekonajte svoju lenivosť a svojmu telu pohyb doprajte. Uvidíte, že vám urobí dobre a naštartuje vás do nového pracovného týždňa.

Nájdite si parťáka - cez víkendy, kedy máme konečne čas na naše rodiny a kamarátov, by bola škoda športovať osamote. Vezmite si preto na pomoc kamaráta alebo partnera - jednak tým prospejete aj jeho zdraviu, ale tiež utužíte vzťahy vďaka spoločným zážitkom aj úsiliu.

Pohyb aj v týždni - ak celý týždeň sedíte na stoličke, hodina športovania v sobotu popoludní vás už nevytrhne. Snažte sa preto čo najviac hýbať aj v týždni - choďte po schodoch, obmedzte presúvanie sa autom či dopravnými prostriedkami, počas práce sa naťahujte - skrátka využite akúkoľvek šancu k pohybu.

Dobre jedzte - keď už v týždni nestíhate športovať, aspoň dobre jedzte, aby vaše telo netrpelo navyše zlým stravovaním. Zdravý jedálniček vás naladí na fyzickú aktivitu viac, než celotýždenné jedenie sladkostí, fast foodu či polotovarov.

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Radíme 5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie
Radíme Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie