Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Prestali ste cvičiť? Pripravte sa na zmeny, ktoré budú nasledovať!

Prestali ste cvičiť? Pripravte sa na zmeny, ktoré budú nasledovať!



Možno máte veľa práce. Nestíhate a neviete alebo nechcete si na pohyb vyhradiť čas. Niečo vás bolí, ste chorí, unavení. Cvičenie vás omrzelo, prestalo vás baviť, napĺňať. Možno ste len zleniveli alebo prehodnotili priority.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

10 nezmyselných cvikov, ktoré sa stále cvičia

Chcete zmenu? Skúste tréning na schodoch!

Máte nadváhu? Zabudnite na behanie v lese a skákanie na hodinách fitness!

 

Nech už sú vaše dôvody pre športovú prestávku akékoľvek, verte tomu, že toto rozhodnutie bude mať následky. Aké? To sa dozviete tu:

Nárast hmotnosti
- cvičenie sa rovná energetický výdaj. Keď sa prestanete hýbať tak, ako ste boli doteraz zvyknutí, ale neobmedzíte prísun kalórií, vaša hmotnosť zákonite porastie. Bohužiaľ sa nebude jednať o nárast hmoty svalovej, ale tukovej.

Väčšia chuť do jedla
- po desaťkilometrovom výbehu alebo drine v posilňovni je človeku ľúto zabiť svoje snaženie jedením nesprávnych potravín. Ak prestanete cvičiť, budete mať väčšie chute na sladké, ale aj slané nezdravé pochúťky. Keď telu nedodáte hormóny dobrej nálady pohybom, bude ich chcieť získať aspoň konzumáciou dobrého jedla. Ak teda nemôžete cvičiť, snažte sa aspoň dodržiavať rozumný jedálniček.

Zhoršenie kondície - cvičenia núti náš organizmus prispôsobovať sa stále rastúcim nárokom. Zväčšuje sa kapacita pľúc i srdca, výkon svalov, pevnosť kostí, zrýchľuje sa metabolizmus - fyzická ne-aktivita vedie k pravému opaku.

Strata sily - keď nebudete nútiť svoje svaly pracovať a nebudete ich používať, budú ochabovať a slabnúť. Tým sa budú tiež meniť kontúry a proporcie vášho tela - bohužiaľ väčšinou k horšiemu.

Horšia nálada - fyzická aktivita stimuluje v mozgu produkciu tzv. hormónov šťastia, endorfínov. Keď sa prestanete hýbať, nebudú endorfíny a nebude ani dobrá nálada.

Nižšie sebavedomie - pravidelné cvičenie dáva nášmu týždennému rozvrhu jasnú štruktúru a poriadok. Pokiaľ z rozvrhu vypadne, nahradí ju niečo menej prínosného a menej užitočného. Sebavedomie utrpí, pretože sa nebudete venovať sami sebe, svojmu zdraviu a telu, kondícia klesne, svaly zmäknú a nálada sa zhorší. Dosahovaním svojich súkromných športových cieľov človek rastie sám pred sebou - a to je pre zdravé sebavedomie najdôležitejšie.

Čo ďalej?
Zhorší sa imunitný systém, naruší hormonálna rovnováha, zdvihne sa hladina krvného cukru, zvýši sa pokojová srdcová frekvencia, ale aj krvný tlak. Dobrá správa ale je, že ak ste boli zvyknutí pravidelne sa hýbať, všetko sa po návrate k cvičeniu dá zase onedlho do poriadku. Rada znie ale jasne - pokiaľ možno, s pravidelným pohybom neprestávajte.

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Radíme Nestačí iba začať cvičiť
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť