Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Nechcem menší, ale väčší - zadok :-)

Nechcem menší, ale väčší - zadok :-)



Výskumy potvrdili, že mužov priťahujú zadky pripomínajúce obrátené srdiečko. Optimálny pomer pása a bokov samozrejme tiež hrá úlohu, avšak zadok sa rieši akosi viac. Trendy ovplyvňujú nielen módu, ale tiež to, aké typy postáv sa nám páčia - a práve teraz letia vytrénované, pevné, "brazílske" pozadia.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chcete zmenu? Skúste tréning na schodoch!

Drepy - jeden cvik a veľa možností

Výpad - jeden cvik a veľa možností

 

Tvar našich zadných partií je, tak ako všetko na tele, ovplyvnený genetikou (Brazílčanky majú teda v tomto smere výhodu), ale nemá cenu vzdávať sa bez boja.

 

Aj keď ste majiteľkou nie príliš výrazných sedacích svalov, vďaka správne zostavenému jedálničku a dômyselnému tréningu (a ďalším trikom) sa môžu začať diať zázraky:

Drepujte - silový tréning s veľkými váhami je úplný základ. Drepy síce môžete robiť len s vlastnou váhou tela, avšak svaly vám z toho neporastú. Vďaka drepom bez pridanej záťaže získate silu a vytrvalosť, ale nie chcené tvary. V posilňovni sa preto chopte činiek a vykonávajte nižší počet opakovaní aj sérií s vyššou váhou. O svoje kolená sa nebojte, keď budete cvičiť správnou technikou, nič im nehrozí. Podobne ako drepy, fungujú aj výpady alebo tzv. Hip Thrust, kedy zdvíhate panvu so záťažou.

Jedzte - silový tréning, ktorý nie je podporený adekvátnym jedálničkom, vám nikdy neprinesie uspokojivé výsledky. Po tréningu si doprajte nálož komplexných sacharidov i proteíny a ani na noc, kedy svaly regenerujú a silnejú, nezabúdajte - pred spaním do postele si dajte tvaroh alebo kazeínový proteín.

Obmedzte kardio - nadmerné behanie vedie k odbúravaniu tuku, ale aj svalovej hmoty. Preto keď beháte alebo robíte inú aeróbnu aktivitu, chráňte svaly užívaním BCAA aminokyselín. Ak sa zameriavate na budovanie svalovej hmoty, skúste skôr na pálenie tuku využiť intervalový tréning, ktorý je k svalom šetrnejší.

Pekne stojte - postavte sa bokom k zrkadlu a povoľte svaly. Potom sa narovnajte, vtiahnite brucho a vzpriamte hrudník. Vidíte ten rozdiel? Keď už cvičíte a strážite si jedálniček, nezhadzujte svoje výsledky nepekným držaním tela.
 
Naučte sa obliekať - nemusíte si hneď z internetu objednávať tzv. push-up nohavice, ktoré vašim tvarom pomôžu - stačí, keď sa naučíte, čo vám pristane a čo vaše prednosti podčiarkne. Vyskúšajte sukne a nohavice do pása, svetlejšie farby v oblasti bokov a zadku, väčšie vrecká či naberané sukne.

Buďte trpezliví - na fitnes stránkach sociálnych sietí sa zdá, že oblé pozadie má dnes už každý. Zdanie ale klame. Vybudovať poctivú svalovú hmotu vyžaduje takmer nadľudské úsilie a trpezlivosť. Pokroky porovnávajte vždy len vo vzťahu k sebe, nie k iným (fiktívnym internetovým) ideálom.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Ako správne posilňovať dolné končatiny a zadok
Cvičenia a trendy 10 minút pre dokonalý zadok
Cvičenia a trendy Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na stehná a zadok