Fithall magazín

Pondelok 20.8.2018 meniny má Anabela

Cvičenia a trendy

Ťažko naberáte svalovú hmotu?

Ťažko naberáte svalovú hmotu?



Potom zrejme patríte k ľuďom, ktorí sú vybavení predovšetkým červenými vytrvalostnými svalovými vláknami, vďaka ktorým sa svalstvo ťažko buduje. Mali by ste preto dodržiavať niektoré zásady: trénujte krátko, intenzívne, v žiadnom prípade to nepreháňajte s frekvenciou tréningu. Vo vašom prípade totiž platí, že menej znamená viac!
 
Svalový tonus by mal byť v rovnováhe
Kto sa snaží mať svaly vo forme, zlepšuje tým nielen svoj vzhľad, ale postupom času sa bude cítiť vo svojom tele čím ďalej lepšie, pretože pravidelný tréning pozitívne ovplyvňuje svalový tonus. Ako "svalový tonus" sa označuje základné napätie svalu. Aj v stave uvoľnenia zostávajú niektoré svalové vlákna stále v "pohotovostnom režime". Svaly si udržujú svoje prirodzené napätie aj vtedy, keď ležíte na pohovke.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Očistná kúra, áno či nie?

Nestačí iba začať cvičiť

Svaly - čo o nich viete?

 

Harmonicky vyladený svalový tonus je pre naše telo veľmi dôležitý. Bohužiaľ sedavý spôsob života spojený s nedostatkom pohybu vedie k jednostrannej záťaži a zlému držaniu tela. Následkom toho svalový tonus neustále kolíše medzi dvoma nezdravými stavmi. Ak je príliš vysoký, dochádza k bolestiam a nepríjemnému napätiu a naopak, ak je príliš nízky, cítite sa slabí a ochabnutí.

Pomocou inteligentného svalového tréningu môžete svoj svalový tonus znovu uviesť do rovnováhy. Dôležité však je, aby boli kladené rovnomerné nároky na všetko svalstvo.
 
Bolesť svalov
Bolesť svalov by pri tréningu nemala nastať. Je to signál toho, že ste cvičili príliš veľa. Bolesť svalov mimochodom nevzniká iba ich prekyslením, ako sa dlho predpokladalo. Príčinou bolestivého pocitu ťahu sú nepatrné poranenia, ktorá sa v športovej medicíne označujú ako "mikrotraumy". Tieto drobné poranenia väčšinou vznikajú 1 až 2 dni po (prehnanom) tréningu a po niekoľkých dňoch bez problémov odznievajú. Avšak, hoci bolesť svalov nie je nebezpečná, je nepríjemná – a v najhoršom prípade sa môže každý pohyb stať utrpením. Nenechajte to dôjsť tak ďaleko. Trénujte s mierou a dbajte na signály svojho tela!
 
Cvičte pomaly
Aby ste sa vyvarovali bolesti svalov, mali by ste intenzitu zvyšovať len veľmi pomaly. Prispôsobte cvičenie vždy svojmu stupňu kondície a obzvlášť na začiatku si jednu cvičebnú sériu navyše radšej odpustite. Bolesti svalov môžete tiež predísť tým, že po tréningu sa voľným tempom prejdete, pomaly sa prebehnete alebo si doprajete horúci kúpeľ.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Sauna prospieva telu viac než si myslíte
Cvičenia a trendy Tepová frekvencia
Výživa Bez zeleniny a ovocia to určite nepôjde