Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Chcete mať pekné prsia? Poradíme vám, ako na to!

Chcete mať pekné prsia? Poradíme vám, ako na to!



Posilňovanie aj preťahovanie prsných svalov je nesmierne dôležité, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Jednak sa skrátené a ochabnuté prsné svalstvo podieľa na bolestiach chrbta v oblasti lopatiek, ale tiež pôsobí veľmi neesteticky. Základom krásneho a hlavne správneho držania tela sú posilnené medzilopatkové aj prsné svaly a pretiahnuté svaly pŕs, ktoré potom sťahujú ramená dole k zemi.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Domáca posilňovňa - štíhle paže do nátelníku

VIDEO - Posilňovanie horných končatín

Pevné prsia hravo!

 

Vypracované prsné svaly majú u mužov schopnosť pritiahnuť pozornosť žien a naopak. Prsné svaly pomáhajú ženským prednostiam odolávať gravitácii.

Inšpirujte sa najlepšími cvikmi na posilnenie prsných svalov, či už ste muž alebo žena:

Kľuky - kľuk je základný cvik, ktorý by ste pre vytesanie pevných pŕs mali vykonávať. Kľaknite si na kolená, spevnite brucho a zafixujte bedrá tak, aby sa v žiadnom prípade neprehýbali, hlavu nechajte v predĺžení chrbtice a dlane položte na podložku asi meter od seba. S nádychom priblížte hrudník aj boky k zemi a s výdychom sa potom pomocou paží zdvihnite naspäť hore. Aby ste si cvik sťažili, vystrite kolená a vyskúšajte tzv. pánske kľuky. Spočiatku stačí vykonať len niekoľko opakovaní a s rastúcou silou opakovania aj série pridávajte. Stále ale myslite na správnu techniku.

Zhyby - zhyby sú ďalším komplexným cvikom, ktorý zapojí do hry viac kĺbov i svalov. V podstate zdvíhate len vlastnú váhu, ale to bohato stačí. Nájdite si vo svojom okolí horizontálnu tyč (napríklad na detskom ihrisku alebo použite konštrukciu pre klepanie kobercov, ktorá je na každom sídlisku), chyťte sa podhmatom a s výdychom pritiahnite k tyči hrudník. Ak by to bolo veľmi ťažké, pomáhajte si nohami, ale stále vnímajte prácu svalov.

Rozpažovanie - ľahnite si na chrbát a do každej ruky uchopte činku alebo fľašu s vodou. Vzpažte k stropu a s nádychom rozpažte. S výdychom potom opäť vzpažujte. Cvičte ťahom, nie švihom. Zvládnite aspoň 4 série po 10 opakovaniach a nebojte sa vziať do rúk poriadnu záťaž. Ak budete cvičiť v posilňovni, zmeňte po niekoľkých sériách sklon lavice, aby mali prsné svaly možnosť zabrať zo všetkých uhlov.

Stláčanie loptičky - na domáce cvičenie si kúpte malú gymnastickú loptu alebo použite vankúš. Loptu si vložte medzi dlane, lakte zdvihnite do úrovne pŕs a predlaktia držte vodorovne s podlahou. S výdychom silou loptu stlačte, pár sekúnd vydržte a s nádychom povoľte. Opäť absolvujte 4 série po 10 opakovaniach.

Pretiahnutie - v prípade prsných svalov je strečing extrémne dôležitý. Postavte sa bokom k múru, zaprite sa oň pažou, ktorú pokrčíte v lakti a s výdychom jemne pretlačte rameno dopredu tak, aby ste cítili, ako sa svaly preťahujú. Chvíľku vydržte a potom strany vystriedajte. Potom spojte ruky za chrbtom, jednou rukou chyťte zápästia tej druhej, vystrite lakte a s výdychom zdvíhajte paže nahor, kam až vám to flexibilita dovolí. Opäť vydržte aspoň 10 sekúnd.

 

660x250_4.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Starostlivosť o seba Krajšie prsia bez skalpela
Radíme Ako správne posilňovať paže
FITHALL cvičenie Zásady pre posilňovanie svalov hrudníka a paží