Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Ako schudnúť chôdzou krok za krokom

Ako schudnúť chôdzou krok za krokom



Vzpriamená chôdza je jedným zo znakov, ktoré odlišujú človeka od ostatných živočíšnych druhov. Vďaka esovito prehnutej chrbtici sme schopní prenášať váhu hornej polovice tela na panvu a bedrové kĺby, stáť stabilne a prekonávať dlhšie vzdialenosti.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

6 dobrých dôvodov, prečo chodiť

Športy, pri ktorých zaručene schudnete

Turistika zlepšuje kondíciu, utužuje zdravie a prospieva mysli


Túto typicky ľudskú výsadu by sme mali čo najčastejšie využívať - ​​chôdza je pre nás najprirodzenejším pohybom, je zadarmo, chodiť sa dá všade, posilňuje naše zdravie i kondíciu, pomáha proti bolestiam chrbta, ale tiež nám môže pomôcť s nadbytočnými kilogramami.
  
Chôdza je pohyb, ktorý nás sprevádza po celý život. Malé deti sa učia chodiť okolo jedného roka a potom sa prakticky nezastavia. Až kvôli povinnej školskej dochádzke sa ich aktivita tlmí, deti sú nútené tráviť dlhé hodiny sedením a prostá chôdza pre nich prestáva byť tak zábavná a prirodzená - a o dospelých, ktorí trávia svoje životy na kancelárskych stoličkách a pohovkách v obývačke ani nehovoriac.
  
Objavte znova radosť z chôdze, z tej úžasnej schopnosti jednoducho striedať nohy a presúvať sa z miesta na miesto, utužte svoju kondíciu a schudnite.

Inšpirujte sa týmito tipmi, ako to docieliť:

Choďte všade - nejazdite pre malé nákupy autom a ani na neďalekú poštu si vzdialenosť neskracujte hromadnou dopravou. Pri ceste do práce vystúpte o stanicu skôr a zvyšnú vzdialenosť choďte peši. Eskalátory v metre a nákupných centrách vždy vyjdite po svojich. Príležitosť chodiť je všade, tak sa jej chopte. Chodiť je síce časovo náročnejšie, ale pevná postava a štíhle telo za to rozhodne stoja!

Kráčajte správne - narovnajte chrbát, zdvihnite hlavu, bradu držte rovnobežne so zemou, vtiahnite pupok k chrbtici a príliš neprehýbajte bedrá. Keď nesiete ťažkú ​​tašku, striedajte ruky, aby ste sa zbytočne nekrútili a nepreťažovali jednu polovicu tela. Chybné držanie tela pri chôdzi môže napáchať veľké škody ako na chrbtici, tak na bedrách i kolenách. Myslite preto na rovný chrbát, či už idete pre chleba alebo na celodennú túru.

Choďte rýchlo
- aby ste pri chodení pálili tukové bunky, musíte sa pohybovať aspoň 45 - 60 minút v aeróbnom pásme tepovej frekvencie. To docielite tak, že pôjdete rýchlo a pokiaľ možno do mierneho kopca. Nemusíte si vyložene merať tep, ale choďte tak rýchlo, aby ste sa jemne zadýchavali, ale pritom nelapali po dychu ako ryba na súši.

Používajte paže - keď do svojho chodeckého tréningu zapojíte hornú polovicu tela, zvýšite si tepovú frekvenciu, takže telo začne spaľovať rýchlejšie, ale tiež posilníte svaly trupu a paží, ktoré pri obyčajnej prechádzke trochu zaháľajú. Buď si kúpte špeciálne palice na chodenie alebo len pokrčte paže v lakťoch a v pohybe si nimi pomáhajte.

Zapojte bruchohneď na začiatku vtiahnite bruško a držte ho spevnené po celý čas chôdze. Jednak tým spevníte a ochránite bedrá, ale tiež posilníte brušné svaly a stimulujete funkciu vnútorných orgánov. Pri chôdzi vždy s výdychom brucho zapojte a s nádychom uvoľnite. Na dlhších trasách je také nenásilné posilňovanie stredu tela príjemnou aj užitočnou kratochvíľou.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Chôdza alebo beh?
FITHALL cvičenie Aeróbna činnosť - prostriedok ako zredukovať svoju váhu
Cvičenia a trendy Môže aeróbny tréning uškodiť?