Fithall magazín

Pondelok 20.8.2018 meniny má Anabela

Cvičenia a trendy

Domáca posilňovňa - cvičenia pre predškolákov

Domáca posilňovňa - cvičenia pre predškolákov



Deti v predškolskom veku nasávajú informácie a skúsenosti ako huby, a preto je extrémne dôležité, čo im hovoríte, ale ešte dôležitejšie, čo vy sami robíte. Naše ratolesti sa učia napodobňovaním, kopírujú všetko, čo vidia a chcú to robiť tiež. To je len jeden z mnohých dôvodov, prečo cvičiť doma alebo vonku s deťmi - ak sa naučia vnímať pohyb a cvičenie ako prirodzenú súčasť svojich i vašich životov, budú s veľkou pravdepodobnosťou aktívni aj v neskoršom veku. To isté platí o stravovacích návykoch.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Domáca posilňovňa - cvičenie s najmenšími

Ako na pohyb a cvičenie s deťmi?

Domáca posilňovňa - spaľujte tuky intervalovým tréningom

 
Dávno pominuli časy, keď materstvo slúžilo ako výhovorka pre fyzickú neaktivitu. Mnoho fitness centier má vybavený detský kútik či možnosť stráženia detí, po celej republike vznikajú kurzy cvičenia pre mamičky s kočíkmi aj bez nich, ale najjednoduchším, najlacnejším a najdostupnejším spôsobom, ako si pretiahnuť telo s deťmi, je cvičenie doma.

Pripravte si preto podložku, jedno predškolské dieťa a začnite:

Široké drepy - postavte sa na podložku s nohami približne meter od seba. Špičky vytočte von, mierne pokrčte kolená a narovnajte chrbát. Poproste vášho parťáka, aby vám doslova vyliezol na chrbát a potom pomaly a opatrne robte drepy s týmto živým závažím, alebo si ho postavte čelom k sebe, narovnajte ho do rovnakej pozície, chyťte sa za ruky a drepujte spolu. Parťák bude drepy počítať a schválne - kto vydrží dlhšie?

Skracovačky - ľahnite si na podložku na chrbát, pokrčte kolená a potomka si posaďte na priehlavky čelom k sebe. Ruky položte za hlavu a pustite sa do klasických skracovačiek, ktorými posilníte priame brušné svaly. Nechajte dieťa, aby vám cvik počítalo a každé desiate opakovanie sa zdvihnite až do sedu a dajte si pusu alebo si dohodnite znamenie.

Sedy-ľahy - klasika, ktorá nezostarne - len si dajte pozor na to, aby ste dvíhali hornú polovicu tela iba bruchom, nie chrbtom alebo pomocou stehenných svalov! Ratolesť postavte asi meter pred seba a dajte jej do rúk loptu. S každým výdychom prejdite do sedu a loptičku si prehoďte, s nádychom povoľte späť na zem. Precvičíte nielen svoje brucho, ale aj hrubú motoriku dieťaťa.

Hip thrust - v ľahu na chrbte s pokrčenými nohami si posaďte malého pomocníka do lona, ​​chrbát i hlavu nechajte ležať na podložke a s výdychom zdvíhajte panvu aj so záťažou nahor ku stropu. Deti tento cvik veľmi baví a váš zadok a zadné strany stehien sa ocitnú v jednom ohni, čo je dobre.

Stolička - oprite sa chrbtom o stenu a bokmi zíďte tak nízko, aby vaše kolená zvierali pravý uhol - a držte. Váš tréner určite nebude zaháľať a cvičenie vám sťaží tým, že si na vaše stehná sadne. Izometrické posilňovanie precvičí stehenné svaly, ale tiež dá zabrať sedacím svalom. Skúste v tejto pozícii vydržať aspoň dvadsať sekúnd a zopakujte si to 4x.

Po cvičení sa nezabudnite spoločne poriadne pretiahnuť!



Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Buďte fit s vašou mamou - precvičenie svalstva panvového dna
Cvičenia a trendy Domáca posilňovňa - jogový Pozdrav slnku
Cvičenia a trendy Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na brucho