Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Športy, pri ktorých zaručene schudnete

Športy, pri ktorých zaručene schudnete



Chudnutie je záležitosť relatívne jednoduchá i zložitá zároveň. Každé desaťročie sa menia výživové odporúčania, médiá nás masírujú reklamami na diétne prípravky, spoločnosť vyžaduje štíhlosť, ale pritom nám ponúka veľké množstvo kalorického jedla.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako pomáha akupunktúra pri chudnutí?

Chudnite v spánku

Aká je správna porcia jedla pri chudnutí?

 

Hoci sa neustále menia názory na to, akým štýlom je najlepšie schudnúť, existuje jediný prvok, ktorý je všetkým prístupom spoločný - totiž pohyb. Môžete sa stravovať akokoľvek dobre, ale keď vynecháte šport, výsledky nikdy nebudú tak uspokojujúce (naopak to platí tiež).
  
Vplyv cvičenia na úbytok telesnej hmotnosti na druhú stranu ani nepreceňujte. Bolo preukázané, že keď sa človek začne viac hýbať, automaticky tiež zvýši príjem energie. To je sebazáchovný mechanizmus nášho tela. V prípade, že ľudia držia diétu a príjem kalórií obmedzujú, klesá zase ich potreba hýbať sa, takže aby ste cvičením, športom a pohybom naozaj chudli, musíte si bezpodmienečne strážiť jedálniček.

Ukazuje sa, že väčší vplyv na redukciu, ale hlavne na udržanie nižšej hmotnosti, má skôr prirodzená denná telesná aktivita, ako nárazový športový výkon. To znamená, že dôležitejšie je, ako a čím trávite celý deň, než fakt, že si idete dvakrát do týždňa na pol hodiny zabehať.

Pravidelné cvičenie má výhodu v tom, že rozhýbe metabolizmus a organizmus trochu prekvapí, takže ten potom nezaspí na vavrínoch. Jednotlivé športové aktivity sa vo vhodnosti pre chudnutie líšia, preto keď chcete svoju hmotnosť znižovať, vyberte si niektoré z nasledujúcich:

Rýchla chôdza
- chôdza je prirodzená a nezaťažuje náš pohybový aparát toľko ako behanie. Chodiť môže skrátka každý. Tempo prispôsobte svojmu veku i fyzickej kondícii a nezabudnite si merať tepovú frekvenciu. Snažte sa aspoň 3 x týždenne zdolať 45 - 60 minút v aeróbnom tempe (tzn. v takom, aby ste sa zadýchali, ale nelapali po dychu).

Beh
- behanie je priamou cestou ku štíhlosti. Spálite pri ňom obrovské množstvo energie, zapojíte takmer všetky svalové skupiny a navyše si skvele prečistíte hlavu. Behajte opäť aspoň 45 - 60 minút v stredne rýchlom tempe.

Jazda na bicykli
- Tukové zásoby sa spaľujú počas aeróbnej aktivity. To znamená, že keď idete dlhšiu dobu na bicykli (alebo kolieskových korčuliach), ako zdroj energie začne telo využívať tuk. V tomto prípade platí, že čím dlhšie pôjdete, tým lepšie pre chudnutie.

Intervalový tréning - striedanie intenzívnej záťaže s krátkymi pauzami a voľnejším tempom nedovolí telu stagnovať. Metabolizmus sa rozbehne na plné obrátky, organizmus nemá šancu zvyknúť si na záťaž a rýchlo siahne do tukových rezerv. Intervalový tréning navyše šetrí čas, takže je vhodný pre tých, ktorí večne nestíhajú.

Posilňovanie
- svaly dávajú telu tvar, ale tiež sú to tkanivá, ktoré potrebujú aj v kľudovom stave veľa kalórií. Keď zvýšite silovým tréningom podiel svalovej hmoty, budete chudnúť s menšou námahou.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Návšteva psychológa a chudnutie
Zdravý životný štýl Stanovte si reálny cieľ chudnutia
Zdravý životný štýl Najčastejšie chyby pri chudnutí