Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Domáca posilňovňa - cvičenie s najmenšími

Domáca posilňovňa - cvičenie s najmenšími



Materská neznamená koniec sveta a rozhodne nemusí znamenať koniec vašej kondície. Aj keď nemáte stráženie, čas, financie na permanentku do fitka alebo sa vám jednoducho nechce medzi ľudí, zacvičte si s vašimi najmenšími doma.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Domáca posilňovňa - štíhle paže do nátelníku

Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na stehná a zadok

Domáca posilňovňa - najlepšie cviky na brucho

 

Už veľmi malé deti sú schopné vnímať, že mamička pravidelne cvičí, má svoju rutinu a je to čas, kedy sa po nej nemôžu len tak vrhať. Síce pri cvičení nezmeníte ovzdušie, ale deti nejako vytušia, že vás majú nechať na pokoji. V prípade, že chcú popestovať alebo sa zapojiť, využite ich ako súčasť tréningu - ako závažie.

Ďalším benefitom cvičenia s deťmi (alebo v prípade dojčiat vedľa detí) je to, že pohyb a cvičenie začnú vnímať ako prirodzenú súčasť života a taký návyk sa im neskôr bude hodiť.

Ušetrite si čas, kedy vaše deti spia na niečo, čo s nimi robiť nemôžete (čítať, sledovať film) a tréning zaraďte na dobu, kedy sa trochu nudíte :).

Inšpirujte sa týmito cvikmi a vymyslite si ďalšie, podľa vašich priestorových možností aj nátury dieťatka:

Výpady - vezmite dieťa do náručia a pevne ho k sebe priviňte. S výdychom klesnite do klasického výpadu a s nádychom sa vráťte späť. Potom nohy vystriedajte. Cvičte ťahom a silou, nie švihom a pritom si dávajte pozor na pravé uhly v kolenách a rovný chrbát. Nenechajte dieťa "sedieť" na vašom bruchu alebo boku - to je síce pohodlné, ale ničíte si tým chrbát, takže sa pekne narovnajte a zapojte do držania tiež horné končatiny.

Široké drepy - držte vášho miláčika v náručí, na podložke rozkročte nohy do šírky, chodidlá vytočte smerom od seba a s výdychom choďte do drepu. Skúste ísť tak nízko, aby stehná boli takmer vodorovné s podlahou. Druhou variantou je nechať stáť dieťa na zemi a zdvihnúť ho zo zeme pri každej ceste nahor. V žiadnom prípade ale nehrbte chrbát! Vtiahnite pupok k chrbtici, ramená oddiaľte od uší a vnímajte, ako pracujú stehná aj sedacie svaly.

Vzpor - či už na predlaktí alebo na prepnutých pažiach môžete s deťmi akéhokoľvek veku trénovať výdrž vo vzpore. Dieťa skrátka položte na podložku a skloňte sa nad neho ako pri kľuku. Potom sa len vyrovnajte do vzporu - strážte si, aby sa neprehýbali bedrá, ramená držte nad zápästiami (alebo nad lakťami, ak robíte vzpor na predlaktí) a držte. Keď pod vami bude ležať to najcennejšie, čo máte, len tak nepovolíte - a to je dobre.

Zdvíhanie panvy - ľahnite si na podložku na chrbát, pokrčte kolená a posaďte si živé závažie do lona. Chyťte ho za stehienka a s výdychom zdvíhajte panvu nahor ku stropu. S nádychom klesnite bokmi dole k zemi, ale nepovoľujte úplne. Hlavu nechajte celú dobu ležať na podložke, aby ste zbytočne nepreťažovali krčnú chrbticu.

Po cvičení sa spolu dôkladne ponaťahujte a povzbudzujte deti, aby vás skúšali napodobniť.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Deti a šport
Cvičenia a trendy Ako na pohyb a cvičenie s deťmi?
Cvičenia a trendy Deti. Častá výhovorka, prečo necvičiť.