Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Domáca posilňovňa - jogový Pozdrav slnku

Domáca posilňovňa - jogový Pozdrav slnku



Vyraziť do štúdia jogy na lekciu, vedenú skúseným inštruktorom, je síce skvelé pre jogovú prax a zdokonalenie sa v jednotlivých pozíciách, ale už nie tak skvelé pre náš čas a peňaženku.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako správne dýchať? Čo je plný jogový dych?

Jogou proti bolesti chrbta

Trúfnete si na jogu? Poradíme Vám, ako začať.

 

Vďaka joge naladíte organizmus, zlepšíte trávenie, funkciu jednotlivých vnútorných orgánov, posilníte a pretiahnete svaly a vyčistíte si hlavu. Aby mal tréning zmysel, nemusí z vás pot striekať prúdom - aj posilňovanie v rámci jogy dokáže poriadne svaly potrápiť!

Ak sa chcete cvičeniu jogy venovať, ale nemáte pritom náladu vytiahnuť päty z domu, tu je detailný návod, ako si dobre zacvičiť Pozdrav slnku aj v obývačke:

Základná jogová zostava "Pozdrav slnku" dokonale rozprúdi krv v žilách a zároveň pretiahne každý sval v tele. Sústreďte sa na cvičenie a nechajte sa viesť vaším dychom. Nikam sa neponáhľajte, cvičte vo svojom vlastnom tempe.

1. Postavte sa na podložku, dlane spojte pred hrudníkom a s výdychom jemne podsaďte panvu.

2. S nádychom ruky vzpažte, ale pozor, neprehýbajte sa v oblasti bedier, len pretlačte hrudnú kosť k stropu.

3. S výdychom pokračujte do hlbokého predklonu, dlaňami sa dotknite podložky a pokojne si pokrčte kolená.

4. S nádychom zanožte obe nohy dozadu a chvíľku vydržte v pozícii dosky. Narovnajte ramená, boky aj členky do jednej osi, neprehýbajte sa v bedrách a pekne sa vyťahujte z ramien. Vnímajte, ako sa zapájajú svaly ramien, chrbta i brucha.

5. S výdychom vykonajte kľuk, pri ktorom budete držať lakte blízko pri tele. Najskôr priblížte k podložke hrudník a až potom zvyšok trupu.

6. Pri nádychu vytiahnite nahor ku stropu temeno hlavy a dostaňte sa do pozície kobry. Lakte nechajte mierne pokrčené, nezostávajte visieť v ramenách. Hrudnú kosť pretlačte dopredu. Pokiaľ vás bedrá trápia, pokojne sa oprite o predlaktie a vyťahujte sa za temenom hlavy.

7. Ďalší výdych vás vyhúpne do pozície strechy. Prsty na nohách oprite o podložku a boky zdvihnite ku stropu. Dlaňami sa silou zaprite do podložky, roztiahnite prsty na rukách a hrudníkom sa snažte dostať čo najbližšie k stehnám. Kolená si môžete nechať pokrčené - v tejto asáne nejde o flexibilitu nôh, ale o pretiahnutie chrbtice. Vydržte po dobu piatich nádychov a výdychov.

8. S nádychom povoľte boky nadol a opäť zaujmite pozíciu dosky.

9. Pri ďalšom výdychu presuňte chodidlá medzi dlane a prejdite do hlbokého predklonu na začiatok podložky.

10. S nádychom sa vráťte do stoja, vzpažte ruky a pridajte záklon v oblasti hrudníka.

11. S výdychom spojte dlane pred hrudníkom, do tzv. namaskar mudry.



Cvičebné video Pozdrav Slnku nájdete TU



Celú zostavu zopakujte aspoň 10 x alebo skrátka cvičte, kým vám to bude príjemné. Ideálne je praktizovať Pozdrav slnku denne, takže si skúste vo svojom nabitom programe ukradnúť aspoň chvíľku pre seba a uvidíte, že sa už v priebehu niekoľkých dní budete cítiť skvele.

 


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Jóga - liek na stres a bolesti chrbta
Zdravý životný štýl Umenie relaxácie
Zdravý životný štýl Relaxácia a stres