Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

6 dobrých dôvodov, prečo chodiť

6 dobrých dôvodov, prečo chodiť



Kvôli vymoženostiam modernej doby ako by sme zabudli na ten najjednoduchší, najefektívnejší, najprirodzenejší, najdostupnejší a k tomu všetkému ešte najlacnejší spôsob chudnutia aj udržiavania dobrej fyzickej kondície. Tým prostriedkom je prostá chôdza. Na jednej strane obyčajná a všedná, na strane druhej úplne geniálna.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Turistika zlepšuje kondíciu, utužuje zdravie a prospieva mysli

Schudnite chôdzou

Chôdza alebo beh?

 

Chôdza je pohybová aktivita, na ktorú vám stačia len dve pomôcky - ľavá a pravá noha. Tým, že sme schopní chodiť výlučne po dvoch končatinách, sa odlišujeme od zvierat. Využite túto výhodu a objavte opäť chôdzu ako nástroj pre poznávanie sveta, ako dopravný prostriedok a aj ako cestu, vďaka ktorej možno schudnúť a začať lepšie vnímať potreby svojho tela.

1. Chôdza je prirodzená - neexistuje prirodzenejší pohyb, než je chôdza. Malé deti už od narodenia smerujú k tejto zručnosti, aby sa mohli rýchlo pohybovať, učiť sa a preskúmavať svoje okolie. Ak chodíte správne, pri chôdzi by vás nemalo nič bolieť - chôdza má byť úplne pohodlná. Začnite preto pri chôdzi rovnať chrbát a bradu zdvihnite pekne hore.

2. Chôdza je efektívna - pri tomto pohybe zapájame takmer všetky svaly nášho tela, predovšetkým jeho dolnej polovice, kde sú svalové skupiny najväčšie. Vďaka tomu spaľujeme kalórie, svaly posilňujeme a nohy i zadok sa pekne formujú. Aby ste chôdzou spaľovali tuk, choďte svižne, aspoň 45 minút, a pritom si strážte svoju tepnovú frekvenciu. Jednoducho povedané, bežte tak rýchlo, aby ste sa trochu zadýchavali, ale nelapali po dychu.
 
3. Chôdza je zadarmo - veľa športov je veľmi finančne náročných. Či už idete hrať squash, tenis, jazdíte na bicykli alebo chodíte do fitnes, nezaobídete sa bez počiatočných investícií. Dokonca aj na behanie potrebujete špeciálne topánky a vhodné oblečenie. To o chôdzi neplatí - chodiť môžete len tak, vo svojom bežnom oblečení a v bežnej obuvi. Vyhnite sa ale vysokým podpätkom, ktoré pohybový aparát veľmi zaťažujú. Navyše chodiť sa dá všade, takže už žiadne výhovorky!

4. Chôdza je pre každého - keď ste mladí a v kondícii, môžete chodiť rýchlo, športovo. Ak máte vyšší vek i hmotnosť či nejaké zdravotné obmedzenia, chodiť môžete tiež (dokonca by ste mali!). Len rýchlosť chôdze aj terén prispôsobíte vášmu aktuálnemu stavu.

5. Chôdza je zdravá
- pri chôdzi mierne zaťažujete kardiovaskulárny systém, posilňujete srdce, pľúca, preháňate žilami a cievami krv, povzbudzujete lymfu, imunitu, trávenie aj činnosť mozgu. Nie nadarmo sa hovorí, že najlepší lekári na svete sú dvaja - ľavá a pravá noha.

6. Chôdza je upokojujúca
- prechádzka i športová chôdza lesom či peknou krajinou sú skvelým liekom proti stresu. Skúste sa pri chôdzi kochať prírodou, vťahujte do pľúc čerstvý kyslík a nechajte myšlienky, nech sa túlajú, kam chcú. Chôdza je prospešná nielen pre telo, ale aj pre dušu.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Aeróbna činnosť - prostriedok ako zredukovať svoju váhu
Cvičenia a trendy Môže aeróbny tréning uškodiť?
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!