Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Cvičenia a trendy

Máj lásky čas aneb cvičenie pre dvoch - 1. diel

Máj lásky čas aneb cvičenie pre dvoch - 1. diel



Nie je snáď nič krajšie, než pár, ktorý sa miluje, spoločne je a spolu tiež trénuje. V dvoch sa to lepšie ťahá, a to platí aj pre cvičenie. Či už budete športovať s priateľom, manželom alebo napríklad s kamarátkou, posunú sa vaše výkony do vyššej kategórie.

 

Partner má schopnosť nás pri tréningu motivovať, podporovať a poháňať nás vo chvíľach, kedy si myslíme, že už nemôžeme. Keď je naopak cvičebný spoločník slabší, núti nás to podať lepší výkon, motivovať ho, ísť príkladom a tým motivovať aj seba.

Cvičenie vo dvojici má samé pozitíva. Či sa vám niekedy nechce pohnúť sa z pohovky, verte tomu, že spoľahlivý sparring partner vás z nej vytiahne raz dva.

Nechajte sa inšpirovať jednoduchým tréningom pre dvoch, ktorý zvládnete ako doma, tak vonku:

Výpady s loptou - postavte sa s parťákom tvárou v tvár, asi meter a pol od seba. Jeden z dvojice vykoná výpad vpred a v tú chvíľu hodí loptu (stačí aj overball) druhému, ktorý urobí v tú istú chvíľu výpad vzad. Potom, čo druhý loptu chytí, vykoná výpad vpred a tak stále dokola. Skúste vydržať aspoň 2 minúty a nezabudnite si strážiť uhly v kolenách.

Drepy - postavte sa proti sebe a chyťte sa za ruky. Súčasne klesnite do drepu (kolená maximálne do pravého uhla) a opäť sa s výdychom vráťte hore. Chrbát držte kolmo k zemi, partnerovi dôverujte a váhu tela nechajte na pätách - keby vás v polohe dole partner pustil, spadli by ste na zem, tak sa pevne držte.

Táčky - jednoduchým cvikom, ktorý poznajú aj deti na základnej škole, precvičíte paže, chrbát i brušné svaly. Jeden z dvojice sa oprie dlaňami o podlahu a ten druhý mu chytí členky. Pri cvičení sa nesmiete prehýbať v chrbte - naopak bruško poriadne spevnite a začnite pochodovať rukami vpred. Až budete cítiť, že nemôžete, vystriedajte sa.

Metronóm - skvelý cvik na posilnenie všetkých skupín brušných svalov - jeden z dvojice si ľahne na zem na chrbát. Partner si stúpne za hlavu ležiaceho. Ten, ktorý leží na zemi, zdvihne nohy nahor k stropu, ale len pomocou brušných svalov. Partner má za úlohu nohy zhodiť opäť dolu k zemi. Celú dobu cvičenia nechajte prepnuté kolená, päty sa nesmejú dotknúť podložky a bedrá zostávajú stále pritisnuté k podlahe. Aby ste precvičili aj šikmé brušné svaly, inštruujte partnera, aby zrážal nohy nielen rovno, ale aj mierne do strán, a to bez toho, aby vás vopred upozornil.

Prsné svaly - postavte sa oproti sebe a pravú pažu zdvihnite do "svietnika" (paža je rovnobežne s podlahou, lakeť pokrčený). Zaprite sa predlaktím a s výdychom obaja tlačte proti sebe. Napočítajte do desať a ruky vystriedajte. Skúste potrápiť obe strany aspon 10 x.

Strečing - po cvičení sa ponaťahujte, ale tu sa spoľahnite radšej sami na seba. Nenechajte si v pretiahnutí pomáhať, pretože ak nie je váš cvičebný partner tréner - profesionál, ťažko odhadne váš rozsah a mohlo by dôjsť k zraneniu.

 

 

Alebo prvý máj oslávte so svojím partnerom a jogou. Cvičenie si pre vás pripravila trénerka Katka Burešová.

 

Maj-lasky-cas-aneb-cvicenie-pre-dvoch-1diel.jpg

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov