Fithall magazín

Sobota 20.10.2018 meniny má Vendelín

Cvičenia a trendy

Domáca krabičková diéta

Domáca krabičková diéta



S krabičkovými diétami sa doslova roztrhlo vrece. Ich distribútori sľubujú pravidelnú dodávku čerstvých, chutných a vyvážených chodov, vďaka ktorým schudnete alebo si existujúcu hmotnosť udržíte, budete jesť zdravo a to všetko bez práce.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Inteligentné varenie - ako neprísť o vitamíny

Prepašujte zeleninu do celého dňa

Naučte sa vážiť a počítať potraviny aj vy!

 

Zaplatíte síce nehoráznu sumu, ale to nevadí - veď kto by bol schopný pripraviť si jedlo do škatuľky sám? Každý.

 

Tu je podrobný návod, ako na to.

1. Nakúpte si domov rôzne veľké plastové krabičky s vodotesným uzáverom.

2. Spočítajte si váš denný kalorický príjem, ktorý sa odvíja od aktuálnej hmotnosti, telesnej výšky, veku a fyzickej aktivity. V prípade, že chcete chudnúť, budete musieť jesť menej, takže od celkového odporúčaného denného energetického príjmu odčítajte približne 200 kcal, alebo si zadajte kritériá pre chudnutie priamo do programu. Ten vám vypočíta tiež to, koľko by ste mali denne prijať sacharidov, proteínov a tukov.

3. Vyrazte na nákup. Budete potrebovať komplexné sacharidy (ryžu, zemiaky, celozrnné cestoviny, sladké zemiaky, ovsené vločky), proteíny (chudé mäso, tuniaka vo vlastnej šťave, cottage, mozzarellu, tvaroh, biely jogurt, kefír, vajcia), zeleninu a ovocie.

4. Teraz to bude chcieť trošku počítať. Opäť sadnite ku kalorickým tabuľkám, vezmite si k ruke kuchynskú váhu, rozpočítajte si prísun živín do jednotlivých chodov a odvažujte.

5. Suroviny spracujte do chutných jedál a schovajte do krabičiek. Je hotovo! Krabičky si môžete pripraviť na deň, ale aj na celý týždeň dopredu.

Vzorový "krabičkový" jedálniček pre ženu, ktorá váži 70 kg, meria 185 cm, je ľahko fyzicky aktívna a chce redukovať 0,5 kg za týždeň:


(poz.: tento jedálniček je vzorový, takže ak nevážite a nemeriate toľko, čo naša dáma, neriaďte sa ním. To isté platí pre všetky vzorové jedálničky v časopisoch, knihách aj na internete!)

1. Krabička - raňajky: 50 g varených ovsených vločiek, 150 g bieleho jogurtu, 30 g sušených brusníc, škorica
2. Krabička - desiata: 200 g jablko (lepšie je ovocie nakrájať, pretože počas dňa na to potom nemusí byť čas)
3. Krabička - obed: 150 g morčacích pŕs na lyžičke olivového oleja, 100 g ryže (váženej pred uvarením) + ľubovoľná zelenina
4. Krabička - 2. desiata: 150 g cottage + ľubovoľná zelenina
5. Krabička - večera: 50 g mozzarella, paradajky, balsamico
 + Aspoň 1,5 l neperlivej vody

 

 

Autor: Veronika Červenková (Staňková)


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení
Jedlo a výživa Ako si správne rozvrhnúť jedlo počas dňa (noci)?