Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie

5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie



Nedostatok času je najčastejšou výhovorkou pre fyzickú neaktivitu a zanedbávanie cvičenia. Výhovorky ale kalórie nepália a ani nepomáhajú formovať svaly, takže namiesto výhovoriek hľadajte radšej možnosti.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Doma a bez pomôcok. 5 jednoduchých cvikov na vaše problémové partie.

5 výhod cvičenia doma

Ako správne cvičiť doma

 

Vy na prvom mieste - keď sa sťažujete na nedostatok času, na to, že nestíhate pomaly ani nakúpiť a uvariť, nieto potom si ešte ísť zacvičiť, nikoho tým nedojmete. Môžete mať síce pocit, že keď vás kamarátka poľutuje a tiež sa vám zverí so svojou záhaľkou, nebude v tom sami a výčitky svedomia budú hneď o niečo menšie, ale stále nebudete o nič bližšie k svojmu cieľu. Prestaňte sa preto ospravedlňovať časovou tiesňou, pretože jediný, koho tým trochu obalamutíte ste vy sami - čiže tá posledná osoba na svete, ktorú by ste mali klamať.

Hľadajte možnosti
- nehľadajte výhovorky, hľadajte možnosti a spôsoby, ako to pôjde. Možno, že naozaj nemôžete z rôznych dôvodov cvičiť dnes, ale určite to pôjde zajtra. Čas ako ospravedlnenie neobstojí, preto si pokojne priznajte, že sa vám jednoducho cvičiť nechce, práve ste sa veľa najedli a najradšej by ste sa zavŕtali hlboko do pohovky, že máte zlú náladu alebo proste len cvičiť nebudete. Počas dňa máme toľko povinností, že nútiť sa do aktivity vo voľnom čase naozaj často vyžaduje nadľudské úsilie. Buďte k sebe úprimní a nazývajte veci pravými menami.

Zasnite sa
- a spomeňte si na to, ako ste sa cítili, keď ste naposledy odchádzali z lekcie jogy, alebo si vybavte ten pocit v sprche po ubehnutých piatich kilometroch. Každá takáto motivujúca spomienka pomôže nájsť čas na cvičenie a tiež dôvod, prečo sa vlastne snažiť. Ľudský mozog funguje tak, že reaguje na okamžitú odmenu a na uspokojenie nechce čakať. Preto často zvíťazí čokoládová tyčinka a pohár vína, ktorý si dáte hneď, ako radosť a spokojnosť po cvičení za hodinu. Vytrénujte svoju vôľu i trpezlivosť a naučte sa na uspokojenie aspoň občas počkať.

Zapisujte
- čo je napísané, to je dané. Vezmite si do ruky diár a pero a fyzickú aktivitu si naplánujte. Ak študujete, bežte cvičiť medzi prednáškami, pracujúci môžu chodiť hneď po práci alebo ráno pred prácou, mamičky na materskej si zase najlepšie zacvičia doma, keď deti spia, alebo keď prechádzku s kočíkom premenia vo výbeh s posilňovaním. Nezabudnite si v diári cvičenia spätne vyškrtávať a každý mesiac sa potom môžete kochať a motivovať tým, čo všetko ste dokázali.

Improvizujte
- niekedy sa čas hľadá naozaj ťažko, a preto skúste zapojiť čo najviac svalov do obyčajných denných činností. Choďte pešo tam, kam bežne jazdíte autom alebo električkou, pre špinavé prádlo na podlahe sa nezohýbajte, ale pekne si k nemu čupnite, pri varení s výdychom vťahujte bruško alebo pri telefonovaní sťahujte polovičky zadku. Takéto cvičenie nie je síce tak efektívne, ako hodina v posilňovni, ale vždy je lepšie robiť aspoň niečo, než vôbec nič.

 

 

Autor: Veronika Červenková (Staňková)


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Nestačí iba začať cvičiť
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Cvičenia a trendy Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!