Fithall magazín

Nedeľa 21.1.2018 meniny má Vincent

Cvičenia a trendy

Po pôrode späť vo forme

Po pôrode späť vo forme



Každá žena túži zhodiť kilá nabraté počas tehotenstva a dostať sa do formy v akej bývala pred pôrodom. Pomôcť k tomu môžu aj špeciálne cvičenia pre mamičky po pôrode a v období šestonedelia. Ďalšiu porciu cvikov potom môžete pridávať v ďalších obdobiach.
 
Než sa začneme zaoberať tým, kedy, čo a ako dlho cvičiť, je potrebné rozlíšiť, či za sebou máte normálny pôrod alebo pôrod cisárskym rezom. V druhom prípade sa totiž odporúča začínať s námahou pomalšie. Niektoré cviky - trebárs na posilnenie šikmých brušných svalov - by ste mali zaradiť do svojho cvičebného plánu až 3-4 mesiace po pôrode. Než začnete s akýmkoľvek cvičením, poraďte sa radšej so svojim lekárom.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako sa stravovať pri dojčení

Ako predísť detskej obezite

Čo servírovať v zime deťom na tanier

 

V prípade normálneho pôrodu platí, že s cvičením môžete začať v podstate kedykoľvek. Ak nepociťujete žiadne bolesti a cítite sa na to, požiadajte lekára o súhlas a s chuťou sa pustite do boja s kilami.
 
Čo áno a čo nie
Vedecké štúdie dokazujú, že ženy, ktoré po pôrode začnú s vhodným pohybom, sú menej ohrozené popôrodnou depresiou. Vďaka cvičeniu organizmus tiež rýchlejšie regeneruje a pomáha zamedziť ďalším ťažkostiam - napríklad bolestiam chrbta alebo problémom s udržaním moču.
Ale pozor - nie všetky druhy cvičenia a pohybu sú pre novopečenú mamičku vhodné. Po dobu minimálne prvých troch mesiacov by ste pre zmenu mali zabudnúť na aerobic a behanie. V tomto období totiž vaše svaly a kĺby potrebujú čas na to, aby sa zotavili po tehotenstve a pôrode.
 
Krátko potom, čo ste priviedli bábätko na svet, by ste mali vykonávať len špeciálne popôrodné cvičenia. Tie sú zamerané na problémové partie, ktoré sa spevňujú, preťahujú a uvoľňujú. Dôležité je začať s pohybom pomaly a zvoľna. Dávky si môžete pomaly zvyšovať a pridávať ďalšie jednoduché cviky, ak sa cítite dobre. Nezabúdajte, že väzivo ešte môže byť niekoľko týždňov po pôrode ochabnuté. Preto by ste sa mali vyhýbať extrémnemu naťahovaniu svalstva. Načúvajte svojmu telu a zvyšujte záťaž postupne. Ako náhle pocítite akúkoľvek bolesť, okamžite s cvičením prestaňte.
 

O pár dní neskôr potom môžete so súhlasom lekára zaradiť ďalšie aktivity. Ideálnou formou cvičenia po pôrode je joga a pilates a po ukončení šestonedelia aj plávanie. Špeciálne vedené hodiny priamo pre ženy po pôrode nájdete aj na portáli FITHALL.sk. Využitie nájdu aj špeciálne cvičebné pomôcky, ako napríklad gymnastické lopty či overbally.

Do formy sa môžete dostať aj vďaka prechádzkam s bábätkom. Svižná prechádzka s kočíkom sa tiež počíta. Tlačenie kočíka je námaha, do ktorej sa zapájajú takmer všetky svalové skupiny. Akonáhle si zvyknete a budete sa cítiť lepšie, môžete skúsiť kolieskové korčule. Vytipujte si v mieste bydliska ideálnu korčuliarsku trasu - napríklad v parku. Dlhá rovinka je ideálna a zároveň bezpečná pre manipuláciu s kočíkom. Ak preferujete jazdu na bicykli, ani to nie je problém. Dostať špeciálne vozíky za bicykel, ktorých cena sa pohybuje od dvesto do štyristo eur.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Starostlivosť o seba Krajšia vďaka vlastnému tuku? Aj to je možné.
Starostlivosť o seba Morská voda, živá voda
Starostlivosť o seba Majte potenie pod kontrolou