Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Štíhlejšie bez posilňovne. Tieto pomôcky musíte doma mať.

Štíhlejšie bez posilňovne. Tieto pomôcky musíte doma mať.



Cvičenie doma má svoje výhody aj nevýhody. Pozitívne je, že si nemusíte baliť tašku do telocvične, nestratíte čas cestou tam ani späť, pokojne si necháte rozstrapatené vlasy a hneď potom môžete skočiť do sprchy. Malým mínusom je, že nezmeníte miesto, čo je pre sústredenie sa na fyzický výkon dobré, ale je tiež ťažšie sa k cvičeniu donútiť, pretože pohovka a sáčok zemiakových lupienkov sú tak strašne blízko.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako rýchlo vyrysovať postavu?

5 výhod cvičenia doma

6 skvelých cvikov na doma, ktoré vám spevnia celé telo

 

Doma vás nikto nevidí ani nekontroluje, a to môže byť výhoda i nevýhoda - na jednu stranu sa pri hopsaní a posilňovaní nemusíte hanbiť, ale na druhú stranu môžete v cvičení klamať (publikum väčšinou človeka vyhecuje k lepšiemu výkonu).

Aby ste mali istotu, že snaženie doma bude rovnako efektívne ako kdekoľvek inde, kúpte si tieto pomôcky a práca na lepšej postave môže začať:

Podložka - kúpte si akúkoľvek podložku na cvičenie. Tým, že si pre ňu niekde v byte vyhradíte miesto, vytvoríte dojem cvičebného priestoru, kde sa budú všetky tie zázraky odohrávať. Posilňovať môžete aj bez nej, napríklad len na uteráku, ale pekná a mäkká športová podložka vás bude k cvičeniu priamo lákať.

Stopky - najlepší cvičebný program na doma je buď vysoko intenzívny intervalový tréning alebo kruhový tréning. U oboch typov tréningu striedate po určitej dobe stanovište, a aby ste nemuseli neustále kontrolovať hodinky, stiahnite si do telefónu stopky, alebo priamo aplikáciu na meranie intervalov.

Švihadlo - ak máte dosť vysoké stropy, určite si zaobstarajte švihadlo. Skákanie síce vyžaduje trošku šikovnosti, ale je efektívne. Švihadlo nezaberie takmer žiadne miesto a navyše si s ním užijete dosť zábavy. Snažte sa neskákať príliš vysoko, aby ste zbytočne netrápili kĺby a vnútorné orgány otrasmi.

Gumička - lacná a skladná pomôcka sa zmestí do každej zásuvky i kabelky. Vďaka nej posilníte medzilopatkové svaly, ramená, bicepsy, tricepsy, ale aj stehná a zadok. Zoženiete ju v bežnej predajni so športovými potrebami za pár desiatok korún.

Malá lopta - veľká gymnastická lopta je dosť náročná na priestor, čo sa o tej malej určite povedať nedá. Využijete ju k posilňovaniu prsných svalov, brucha aj vnútorných strán stehien, ale tiež k pretiahnutiu chrbta a precvičeniu balančných pozícií, pri ktorých zapojíte hlboké svaly, ktoré inak zaháľajú.

Fľaše s vodou - dve fľaše o obsahu jeden a pol litra naplňte až po okraj vodou a máte razom dve činky. Kúpte si minerálky vo fľašiach z pevnejšieho tvarovaného plastu, aby sa vám dobre držali. S nimi posilníte ramená, bicepsy, tricepsy aj prsné svaly.

Na cvičenie doma využite tiež nábytok - oprite sa o stoličku a precvičte tricepsy, opakovaným sadaním a vstávaním potrápte stehná, alebo položte nohy na okraj postele a vo výdrži trénujte stred tela i paže.


Autor: Veronika Staňková

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Cvičenia a trendy 10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť
Cvičenia a trendy Ako správne cvičiť doma