Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Ako rýchlo vyrysovať postavu?

Ako rýchlo vyrysovať postavu?



Medzi chudnutím a rysovaním postavy je rozdiel, a to ako v tréningu, tak v jedálničku. Kým chudnutie by malo prebiehať pozvoľna a jeho výsledok by mal vydržať čo najdlhšie, rysovanie je len konečnou fázou, ktorá prebieha rýchlejšie, ale málokedy možno vyrysovanú postavu udržať dlhšiu dobu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá

Vyrysovať postavu Vám pomôžu sacharidové vlny

Skutočne sa po nich chudne?

 

Aby telo vyzeralo vyrysovane, musí byť čo rysovať - to znamená, že by sa pod kožou a tukovou vrstvou mala ukrývať poctivá svalová hmota. Vyrysovanú postavu možno celoročne udržiavať veľmi ťažko - existuje síce pár jedincov, ktorým to telesné dispozície umožňujú, avšak aj pretekári vo fitness takmer ihneď po opustení pódia svoje svaly opäť schovajú.

Ak chcete nechať pod kožou vyniknúť vaše športové snaženie, skúste nasledujúce tipy:

Intervaly - aeróbne cvičenie, ako je jazda na bicykli alebo behanie, je skvelé pre chudnutie - ak teda cvičíte v aeróbnom pásme. Na takúto aktivitu si ale organizmus ľahko zvykne a potom ďalej nechudne. Aby ste spálili posledné zvyšky tuku, zaraďte do tréningu vysoko intenzívny intervalový tréning. Intervalovo môžete behať, jazdiť na bicykli alebo cvičiť doma v obývačke. Skrátka opakovane na niekoľko sekúnd zaberte na maximum a potom si oddýchnite. Výhodou intervalového tréningu je, že efektívne stimuluje metabolizmus, ale tiež je časovo omnoho menej náročný.

Hydratácia - za prítomnosti vody prebiehajú v tele všetky metabolické procesy. Svaly sú tiež tvorené vodou, a preto im ju doprajte v jej najčistejšej podobe. Telo, ktoré je dehydrované, má tendenciu vodu zadržiavať vo svojich tkanivách a potom vyzerá hrubo, aj keď je len zavodnené. Skúste piť dojčenskú vodu, ktorá má menej sodíka a úplne vynechajte kofeín a alkohol. Z potravín je vhodný vodný melón a šalátová uhorka.

Menej soli - nesoliť vôbec nie je dobré, pretože telo soľ potrebuje rovnako, ako kyslík. Naopak nadmiera soli veľmi zaťažuje obličky, prispieva k vysokému krvnému tlaku, a tiež drží pod kožou vodu ako rukojemníka. Skúste nesoliť a zvykať si na prirodzenú chuť potravín - napríklad zelenina je dobrá len tak, ako je. Na prípravu mäsa používajte bylinky, koreniny a soli len minimum.

Cyklovanie sacharidov
- najrýchlejšia cesta, ako sa zbaviť tuku a vyrysovať postavu, je cyklovanie sacharidov, čiže sacharidové vlny. Počas týždňa pár dní jedzte sacharidov minimum, potom množstvo navyšujte až do maxima (to je pre každého iné) a potom opäť ich obsah v jedálničku znížte. Pri tejto metóde je nutné potraviny vážiť a počítať v nich obsah živín.

Varte si - je jasné, že v čokoládových tyčinkách a vyprážaných zemiačikoch je veľa zložiek, ktoré k vyrysovaniu postavy vedú iba v snoch. Rovnako tak aj v jedlách, ktoré si dáte v reštaurácii, nájdete oveľa viac soli, cukru, tuku i ochucovadiel, než by ste použili doma. Ak svoje snaženie chcete dotiahnuť do konca, buď starostlivo zisťujte zloženie pokrmov alebo si jedlo radšej pripravujte doma sami.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Svaly - čo o nich viete?
Cvičenia a trendy Prečo potrebujete svaly
Cvičenia a trendy Zle naberáte svalovú hmotu? My vám poradíme, ako na to!