Fithall magazín

Štvrtok 19.4.2018 meniny má Jela

Cvičenia a trendy

Aj na pláži môžete tvarovať svoje krivky

Aj na pláži môžete tvarovať svoje krivky



Keď je vonku pekne, málokomu sa chce chodiť do vyhriatej posilňovne alebo na úmorné skupinové lekcie. Ak ste na dovolenke a chystáte sa tráviť svoje zaslúžené voľno na pláži, môžete behať po pobreží, hrať v teplom piesku volejbal alebo si pinkať s badmintonovým košíkom. To sa chce ale popravde málokomu. Pri aktívnom pohybe vo vysokých teplotách sa telo ľahko dehydruje, prehreje a unaví.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako sa správne stravovať pri vode?

Ako oddychovať aktívne i pasívne

Ako na dovolenke nepribrať

 

Pri tvarovaní tela na pláži sa vám nemusí z tepla točiť hlava a nemusíte ani žmúriť do slniečka, aby ste videli, kam letí frisbee - existujú totiž nenáročné, ale pritom efektívne plážové cviky, ktorými spevníte postavu aj pretiahnete telo po dlhom leňošení na lehátku.

Paže - pri opaľovaní chrbta pokrčte lakte a dlane položte čo najbližšie k rebrám. Paže pritlačte k hrudníku a silou zatlačte do zeme, ako by ste sa chceli zdvihnúť hore do kľuku. Až ucítite, že tricepsy poriadne zabrali, s nádychom povoľte. Cvik aspoň 15x zopakujte.

Chrbát – v ľahu na bruchu si ruky buď položte pod čelo alebo ich nechajte voľne pozdĺž tela. Zdvihnite trup nahor a chvíľku vydržte. Nohy nechajte celú dobu na zemi. Týmto jednoduchým pohybom posilníte bedrá i svaly pozdĺž celej chrbtice. Môžete zostať vo výdrži alebo sa opakovane dvíhať a potom telo spúšťať na zem (prvá možnosť vyzerá na pláži viac nenápadne).

Zadok - zostaňte ležať na bruchu, kolená odtiahnite do strán a spojte chodidlá (ako žaba). S výdychom zdvíhajte spojené chodidla nahor, chvíľku vydržte as nádychom vráťte nohy späť na zem. Pri každom opakovaní by ste mali cítiť, ako zadok zaberá.

Brucho - až vám bude horúco a pôjdete si sadnúť na breh, pokrčte kolená, chodidlá si chlaďte vo vode a celý trup zakloňte tak, aby ste cítili, ako zaberajú brušné svaly. Zase chvíľku vydržte a potom uvoľnite do obyčajného sedu. Pri každej výdrži skúste napočítať aspoň do desať.

Spodná časť brucha – v ľahu na chrbte natiahnite nohy na osušku. Pritlačte bedrá k zemi a zdvihnite päty asi 10 centimetrov od zeme. Pocítite, ako pracuje spodná časť priameho brušného svalu. Nohy buď držte nad zemou alebo ich opakovane zdvíhajte a spúšťajte.

Vnútorné strany stehien - pri opaľovaní brucha si pokrčte kolená a s výdychom ich silou stláčajte k sebe a s nádychom povoľte. Tým precvičíte vnútorné strany stehien bez toho, aby si to niekto na pláži všimol.

Prsné svaly – pri popíjaní ľadovej kávy v plážovom bufete spevníte prsné svaly tak, že sa predlaktím opriete o stôl a spojíte dlane. Tie potom silou stláčate proti sebe a vnímate, ako sa zapájajú prsné svaly, ale aj paže a chrbát. Menej nenápadná varianta je opäť držať ruky v napätí a až po niekoľkých sekundách povoliť.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Čo robiť, keď je vonku horúco?
Jedlo a výživa Ako sa stravovať v horúcich letných dňoch
Cvičenia a trendy 10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť