Fithall magazín

Utorok 12.12.2017 meniny má Otília

Cvičenia a trendy

Spevnite a precvičte svoje telo na veľkej lopte

Spevnite a precvičte svoje telo na veľkej lopte



Gymball, fitball alebo skrátka len veľká lopta, je skvelou cvičebnou pomôckou, ktorá vám pomôže spevniť a vytvarovať telo, pretiahnuť sa, ale tiež dá zabrať svalom uloženým v bruchu aj pozdĺž chrbtice a tým môže zmierniť bolesti chrbta. Výhodou je, že na tejto pomôcke môže cvičiť úplne každý od dojčiat až po seniorov, a s akoukoľvek telesnou hmotnosťou aj kondíciou.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Cvičenie pre tehotné - cviky na lopte

Sedíte správne?

Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!

 

Skôr sa veľká lopta odporúčala ako alternatíva kancelárskej stoličky pre celodenné sedenie. Lepšou variantou ale je stoličku s loptou striedať a na balóne tráviť len kratšie časové úseky. Správne sedenie na lopte je namáhavé a málokto na nej vydrží dlho sedieť úplne vzpriamene.

Lopty sa predávajú v rôznych veľkostiach, preto ak si ju plánujete zaobstarať domov, kúpte si správny rozmer. Ten zistíte dvoma spôsobmi - buď si zmeriate dĺžku paže od končekov prstov k ramenu (potom platí, že do dĺžky 45 cm je vhodná lopta s priemerom 35 cm, 45 - 55 cm lopta 45 cm, 55 - 65 cm lopta 55 cm, atď.) alebo vyberte loptu podľa výšky postavy (150 - 165 cm lopta 55 cm, 160 - 170 cm lopta, 65 cm, 170 - 180 cm lopta 75 cm a od 180 cm lopta 85 cm). Jednoduchou pomôckou pre výber lopty je uhol v kolenách pri sede kúsok pred vrcholom lopty - stehná a lýtka by mali zvierať uhol nad 90 °.

Pri nákupe lopty berte do úvahy aj vašu hmotnosť. Čím vyššiu hmotnosť máte, tým väčšiu loptu si kúpte, aby sa váha mohla rovnomerne rozložiť.

Gymnastická lopta má všestranné využitie. Spoznajte jeho tváre:

Lopta ako balančná pomôcka - na veľkom balóne sa skoro nedá hrbiť. Tým, že je nestabilný, núti neustále pracovať brušné aj chrbtové svaly a vďaka tomu sa nenápadne vyrovnávajú disbalancie, kvôli ktorým chrbát bolí. Stačí si večer na loptu sadnúť pred televíziu a nechať ju vykonávať svoju prácu.

Lopta ako posilňovacia pomôcka - existuje nepreberné množstvo posilňovacích cvikov, ktoré môžete na lopte vykonávať. Stláčajte ju v ľahu na chrbte medzi kolenami, pri vzpore si na ňu položte holene a intenzita cviku sa znásobí, pri drepoch loptu oprite o stenu a oprite sa o ňu chrbtom alebo si na loptu sadnite a posilňujte brušné svaly. Vďaka tomu, že je lopta nestabilná, je posilňovanie oveľa účinnejšie.

Lopta ako aeróbna pomôcka - chudnúť a pritom sedieť - to znie skoro ako sen. Sadnite si na loptu kúsok pred jej vrcholom, nohy položte chodidlami na zem tak, aby ste mali dobrú stabilitu a potom sa len rozhojdajte, zdvíhajte striedavo k stropu pravú aj ľavú nohu, robte úkroky alebo skúste vstávať a znovu dosadať (len pozor, nech vám pomocník neutečie). Takéto cvičenie je ideálne pre ľudí s nadváhou, pretože šetrí kolená aj členky.

Lopta ako pomôcka na pretiahnutie - nie je nič príjemnejšie, než si na loptu ľahnúť chrbtom a natiahnuť sa za rukami aj za nohami. Chrbtica sa natiahne do diaľky, uvoľnia sa medzistavcové platničky aj krčná chrbtica. Aj pri obyčajnom sede na lopte krásne pretiahnete nohy - stačí sa pomaly s rovným chrbtom pritiahnuť k jednej a potom k druhej nohe.
  
Lopta je síce veľká a neskladná, ale vďaka jej všestrannému využitiu ju nebudete chcieť pustiť z dohľadu. Kúpte si správnu veľkosť a získate tým stoličku aj posilňovňu v jednom.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Využite kočík pri svojom cvičení
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Cvičenia a trendy Využite váš nábytok pri svojom domácom cvičení