Fithall magazín

Pondelok 20.8.2018 meniny má Anabela

Cvičenia a trendy

5 výhod cvičenia doma

5 výhod cvičenia doma



Ak patríte medzi tých, ktorí sa necítia príjemne v prostredí telocviční a športových centier, nie je potrebné vešať hlavu. Väčšinu cvikov, ktoré sa vykonávajú za účelom spevnenia problémových partií, zvládnete hravo v pohodlí domova.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

6 skvelých cvikov na doma, ktoré vám spevnia celé telo

Ako správne cvičiť doma

Ako sa motivovať k cvičeniu a správnemu stravovaniu?

 

1. Súkromie
Či už si zvolíte cvičenie podľa plánu zostaveného odborníkom alebo máte svoje odskúšané cviky, o ktorých viete, že zaberajú, nemusíte sa báť odsuzovačných pohľadov. Stále platí, že posilňovňa je niekedy skôr módnou prehliadkou ako miestom, kde na sebe driete. Doma nemusíte riešiť, že slečna na vedľajšom stroji má štíhlejší pás a určite sa nedočkáte nemiestnych narážok od prítomných pánov.

2. Úspora času a peňazí
Ak nebývate priamo v centre diania a najbližšie fitcentrum máte vzdialené niekoľko kilometrov, je pochopiteľné, že sa koľkokrát nedonútite vôbec niekam dôjsť. Celý proces totiž nakoniec zaberie tri hodiny, týždenne vás to príde na pomerne veľký finančný obnos a vo finále pocit z cvičenia nie je tak dobrý, keďže ste otrávení alebo ste v časovom sklze.

3. Väčšia intenzita tréningu

Iste ste sa ocitli v situácii, kedy ste sa v posilňovni zarozprávali alebo ste trafili rušnú hodinu a na niektoré stroje ste sa vôbec nedostali. Doma môžete byť úplne sami, maximálne s členmi rodiny, ktorí vám určite doprajú priestor a súkromie. Nestane sa tak, že by ste boli nútení niektoré partie odfláknuť či vynechať.

4. Váha vlastného tela
Každý znalec vám povie, že nič nie je účinnejšie, než cvičiť len s vlastným telom. Škála cvikov, ktoré sa dajú doma prevádzkovať, je navyše natoľko široká, že nie je možné, aby ste nevedeli čo ďalej. Pokiaľ však s cvičením začínate alebo hľadáte inšpiráciu, nie je na škodu si dohľadať potrebné informácie na našom portáli FITHALL.sk

5. Časová flexibilita.
Doma jednoducho nie ste viazaní na otváraciu dobu fitcentra či už spomínané rušné hodiny, kedy sa v posilňovni nedá pohnúť. Môžete cvičiť kedykoľvek, záleží to len na vás a vašich časových možnostiach.

Možno sa stretnete s názorom, že cvičenie doma nie je toľko účinné, ako keď idete na miesta na to určené. Opak je ale pravdou. Cvičenie doma si vyžaduje silnú vôľu a motiváciu. Pokiaľ ho ale zvládnete a vydržíte, výsledky sa dostavia o to rýchlejšie. Nezabúdajte však prekladať silové a spevňovacie tréningy kardio cvičením, ktoré vám pomôže s úbytkom váhy a je navyše úspešnou prevenciou proti kardio chorobám, ktoré v súčasnej dobe tvoria jedny z najväčších zdravotných problémov v Európe.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Cvičenia a trendy Využite váš nábytok pri svojom domácom cvičení