Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 5. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 5. diel

Prečo je dôležitý silový tréning pri chudnutí



Posilňovanie zo ženy neurobí obryňu - nadmerné veľkosti majú zvyčajne na svedomí skôr šišky, ako činky. Silový tréning má nespočetné množstvo výhod a prináša telu veľa benefitov, preto je obrovská chyba sa mu vyhýbať.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 1. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 3. diel

Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 4. diel

 

 

Formovanie postavy - prvou výhodou silového cvičenia je formovanie postavy. Svaly sú to, čo dáva nášmu telu tvar a bez posilňovania ich nie je možné dostatočne stimulovať a tvarovať. Behanie, jazda na kolieskových korčuliach alebo svižné prechádzky sú síce fajn a majú priaznivý vplyv na zdravie, ale okrúhle a pevné pozadie takými aktivitami nedosiahnete. Aeróbne cvičenie páli totiž nielen tuky, ale aj svaly.

Silné kosti - bolo preukázané, že vďaka silovému tréningu silnejú tiež kosti. Pohybom a prácou svalov sa do kostí ľahšie dostávajú minerálne látky i živiny a kosti sú potom pevné. Posilňovanie je teda veľmi vhodné tiež pre seniorov, ktorí majú kostru krehkú, náchylnú k artróze alebo zlomeninám.

Vyšší bazálny metabolizmus
- svaly predstavujú metabolicky aktívne tkanivo, ktoré má schopnosť spáliť energiu. Z toho logicky vyplýva, že keď máte vyšší podiel svalovej hmoty, môžete beztrestne viac jesť bez toho, aby ste si tvorili tukové rezervy okolo pása. Aby ste svaly správne vyživili, netrápte ich rýchlym občerstvením, polotovarmi ani cukrovinkami.

Sila a kondícia - zdvíhaním činiek si jednoznačne zvýšite silu aj zlepšíte kondíciu. V bežnom živote sa vám to bude hodiť pri nosení tašiek s nákupom, zdvíhaní detí aj dobiehaní električky. Dnes sa za príťažlivú nepovažuje vychudnutosť, ale byť fit a zdravá.

Precvičenie srdca - pri silovom tréningu donútite srdce prepumpovať viac krvi. Stimulujete kardiovaskulárny systém a trénujete srdce bez toho, aby ste museli tráviť hodiny na bežeckom páse. Keď skrátite pauzy medzi jednotlivými sériami a znížite záťaž, spálite posilňovaním tiež trochu tuku.
 
Tréning vôle - prekonávanie svojich limitov aj seba samého je princípom väčšiny športov. Pri posilňovaní sa môžete neustále zlepšovať, vytyčovať si nové ciele a sledovať, čo všetko vaše telo dokáže. Snažte sa byť zakaždým o trošku lepší, ako minule, svoje úspechy si zapisujte a radujte sa z každého drobného pokroku.

Môžete si zamaškrtiť - po skončení úsilia v posilňovni nastáva doba, kedy si môžete bez výčitiek dopriať niečo sladké. Asi 15 minút po posilňovaní vzniká tzv. glykemické okno, ktoré vyslovene vyžaduje, aby ste doplnili cukry, a to pokojne aj tie jednoduché. Ak máte často chuť na sladké, zbaľte si obľúbený muffin alebo koláčik do tašky s cvičením a pri ceste domov sa odmeňte. Budete mať istotu, že si môžete dopriať, ale zároveň nepriberiete.

 

S informáciami o silovom tréningu ukončíme našu týždennú kampaň Nakopnite svoj metabolizmus cvičením. A samozrejme nemôže chýbať ani cvičenie od trénerky Márii Korseltové.

 

Nakopnite-svoj-metabolizmus-cvicenim-5diel.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 1. diel
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 3. diel
Cvičenia a trendy Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 4. diel