Fithall magazín

Nedeľa 27.5.2018 meniny má Iveta

Cvičenia a trendy

Koniec s fajčením! Začnite cvičiť.

Koniec s fajčením! Začnite cvičiť.



Nemá cenu hovoriť, že fajčenie škodí zdraviu, pretože to vie každé malé dieťa. Medzi najzávažnejšie ochorenia, ktoré inhalovanie cigaretového dymu spôsobuje, patrí rakovina pľúc, rakovina hrtanu aj jazyka, zápal pľúc, mŕtvica, infarkt a mnoho ďalších. Z nežiaducich vedľajších účinkov potom možno menovať suchú a staro vyzerajúcu pleť, žlté zuby, nepríjemný odér a prázdnu peňaženku.

Fajčenie už dávno nie je "in", ale aj napriek tomu stále fajčí veľa ľudí. Je to nešvár, ktorého je veľmi ťažké sa zbaviť, pretože spôsobuje ako psychickú, tak aj fyzickú závislosť.

Okrem dobre známych rizikových faktorov dýchania splodín horenia, sú tu aj isté pozitíva, ktoré mnohým fajčiarom bránia so zlozvykom prestať. Všetky tieto pozitíva má ale aj cvičenie, ktoré vám emfyzém ani uši bijúci kašeľ nespôsobí. Nahraďte pozitíva fajčenia cvičením a vybudujte si na ňom zdravú závislosť.

Sociálne kontakty - cigareta je skvelý prostredník na zoznámenie sa s novými ľuďmi (fajčiarmi). Stojíte vonku vo fajčiarskom kútiku, požičiavate si zapaľovač, zapojíte sa do konverzácie a hneď máte o známeho viac. Rovnako dobre ale môžete nadviazať hovor aj v posilňovni - stojíte pri bežeckom trenažéri, spýtate sa, či niekto nevie, ako sa tá prekliata mašina zapína, zapojíte sa do konverzácie a o známeho viac máte tiež.

Nuda - keď sa nudíte, fajčíte. Či už ste doma, v práci alebo čakáte na príchod autobusu, skracujete si dlhú chvíľu ťahaním tabaku. Za dobu, ktorú vám trvá dať si cigaretku síce neubehnete polmaratón, ale krátky strečing určite zvládnete. Tiež si pohybom okysličíte mozog, takže sa vám potom bude lepšie vymýšľať, čo podniknúť, aby nuda nebola.

Chudnutie - ľudia sa boja prestať s fajčením, aby nepribrali. V kuloároch ale panujú reči o tom, že cvičenie na chudnutie funguje celkom dobre tiež. Zahoďte cigaretu a bežte sa radšej prebehnúť. Po svižnej prechádzke či výbehu na papierovú tyčinku chuť mať určite nebudete a na jedenie sladkého tiež nie.

Stres - fajčenie v strese je častý jav na pracoviskách. Fajčiarsku pauzu ale môžete tiež stráviť krátkou prechádzkou, rozprávaním pri čaji s kolegom alebo opäť nenáročným preťahovaním, vďaka ktorému vás nebude bolieť chrbát ani opúchať nohy.

Zvyk - fajčenie je zlozvyk, je to naučené správanie, ktoré nie je žiaduce. Dobrou správou je, že to, čo je naučené, možno opäť odnaučiť alebo preučiť. Naučte sa chodiť cvičiť. Naučte sa cvičiť doma, preťahovať sa, chodiť na prechádzky, zhlboka dýchať a vnímať vône prírody. Pohybová aktivita je s fajčením takmer nezlučiteľná, takže keď vás prepadne baženie po cigarete, choďte a nezastavujte sa. Hýbte sa a zabavte sa inak.

Pohoda - kávička a cigaretka - to je pohoda. Dvojka, ktorá patrí neodmysliteľne k sebe. Čo keby sa vašou novou pohodou stala horúca sprcha po tréningu? Keď si dáte poriadne do tela, väčšie blaho než v sprche určite nezažijete.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Koniec s fajčením! Začnite cvičiť.