Fithall magazín

Streda 20.6.2018 meniny má Valéria

Cvičenia a trendy

Ako sa po pôrode zbaviť ovisnutej kože na bruchu?

Ako sa po pôrode zbaviť ovisnutej kože na bruchu?



Hoci patrí tehotenstvo aj následný pôrod medzi úplne prirodzené fyziologické procesy a očakávalo by sa, že sa s nimi každé ženské telo dokáže hravo vyrovnať, opak je väčšinou pravdou. Extrémna premena tvaru, hmotnosti i fungovania organizmu, ktoré sprevádzajú počas gravidity každú ženu, s pôrodom bohužiaľ nemizne - naopak dokáže trápiť ešte dlho potom.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Prebytočné kilá a cvičenie po pôrode

Čo môžem jesť po pôrode?

Fit po pôrode

 

 Medzi najviac obťažujúce následky očakávania potomkov patrí ukladanie tukových zásob do nežiaducich partií, jazvy na bruchu, stehnách aj zadku, ale aj ovisnuté bruško.

Na vzhľade brucha po pôrode sa podieľa hneď niekoľko faktorov. Prvým z nich je genetika - ak vaša mamička mala po deväťmesačnom maratóne bruško ako zo žurnálu, je veľmi pravdepodobné, že aj vy nebudete mať s centrom tela žiadny problém. To isté platí o striách aj váhových prírastkoch.

Druhým extrémne dôležitým faktorom je to, ako so svojím telom v priebehu tehotenstva zaobchádzate. Ak budete celý čas cvičiť a strážiť si jedálniček, hrozí oveľa menšie riziko, že vám bruško nepekne popraská, a že budú mať brušné svaly ťažkosti s návratom do pôvodnej podoby.

Cvičením pred otehotnením, ale aj v priebehu celého tehotenstva, sa brušné svaly spevňujú a potom držia veľkosť bruška na uzde. Aj vďaka tzv. svalovej pamäti sa po narodení dieťaťa vráti rýchlejšie do obvyklej podoby. Nič nie je stratené ani v prípade, že ste pohyb trošku zanedbávali a naopak si dopriali viac cukroviniek, než bolo nutné - pomocou cvičenia a správneho jedálnička možno dokázať takmer zázraky.

Hneď v pôrodnici vám rehabilitačná sestra ukáže cviky na zavinutie maternice. Jedným z nich je jednoduchý (a po deviatich mesiacoch nemožnosti ležať na bruchu veľmi príjemný) ľah na bruchu na malom vankúšiku. Spočiatku vydržte aspoň päť minút a postupne minúty pridávajte. Ďalšou vhodnou aktivitou sú rôzne dychové cvičenia. Prosté dýchanie do brucha aktivuje hlboko uložené brušné svaly a tie sa pomaly začnú prebúdzať zo spánku.

Po prirodzenom pôrode môžete začať so spevňovaním stredu tela prirodzene skôr, ako po cisárskom reze. Určite ale nezaťažujte priame brušné svaly aspoň tri mesiace po pôrode, pretože tým by sa mohol zafixovať ich rozostup, ktorý spravidla v priebehu tehotenstva vznikne.

Nečakajte, že si s novým členom rodiny nájdete čas samé na seba. Využite preto starostlivosť o dieťa ako formu fitness programu - na prechádzke s kočiarom bruško jemne napínajte a vťahujte, počas dojčenia precvičujte svaly panvového dna, alebo sa pri uspávaní bábätka v náručí kývajte v páse ako metronóm, aby ste stimulovali šikmé brušné svaly.

Určite ste počas rastu bruška rozmaznávali jeho kožu rôznymi krémami a olejčekmi. Neprestávajte ani po pôrode. Krémy síce nie sú nijak zázračné, ale hydratovaná a masírovaná koža bude lepšie prekrvená a bude preto tiež lepšie vyzerať.

Prvých pár týždňov po pôrode sa svojím bruškom snažte netrápiť. Vaše telo dokázalo úžasnú vec a to, že nevyzerá hneď ako z obálky časopisu, mu odpustite. Nevzdávajte sa ale ani predčasne - až začnete pravidelne cvičiť, posilňovať, starať sa o domácnosť a skrotíte tehotenské chute, povolené brucho bude postupne miznúť. Je možné, že už nikdy nebude vaša postava vyzerať ako pred otehotnením - a to je úplne v poriadku, avšak určite stojí za to urobiť pre seba a svoj dobrý pocit maximum.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Cviky, ktoré vás dostanú po pôrode do formy
Cvičenia a trendy Prebytočné kilá a cvičenie po pôrode
Cvičenia a trendy Deti. Častá výhovorka, prečo necvičiť.