Fithall magazín

Štvrtok 19.4.2018 meniny má Jela

Cvičenia a trendy

Z pecivála bežcom

Z pecivála bežcom



Ukážte svojej lenivosti chrbát a vybehnite do terénu. Každým krokom vpred si zocelíte kondíciu, podporíte metabolizmus, posilníte svaly a k tomu všetkému si ešte vyčistíte hlavu od nepríjemných myšlienok.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako efektívne spaľovať tuky?

Aeróbna činnosť - prostriedok ako zredukovať svoju váhu

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá


S behaním prichádza nové "ja"

Áno, ak sa rozhodnete pravidelne behať, stane sa z vás iný človek. Prinajmenšom po zdravotnej stránke. Než sa ale dostanete tak ďaleko, musíte toho leňocha ukrytého v sebe nejako nalákať, aby s nadšením behal spolu s vami. Strhnúť ho k aktivite nie je nič ľahké. U ľudí panuje predstava, že beh je neuveriteľne namáhavý, preto ho už dopredu zavrhnú. Pritom práve pri behu sa rýchlo dostavujú viditeľné úspechy. Musíte sa len odhodlať k prvému kroku.

Ako začať
Najprv sa s behom pomaly zoznámte. Ak ste sa dlho žiadnemu športu dlho nevenovali, pustite sa do tréningu pozvoľna. Začiatočník by mal vyrážať na trať 3x týždenne, optimálne na 30 až 40 minút. Spočiatku môžete striedať beh s chôdzou. Podľa odborníkov to vôbec nevadí, dôležité je, aby ste zostali v tempe a vytrvali aspoň 30 minút. Prvý týždeň môžete začať behať 8x dve minúty, medzitým prejdite vždy na dve minúty na chôdzu. Vaše tempo by malo byť také, aby ste v pokoji zvládli s niekým hovoriť. V začiatkoch by ste mali vyrážať na bežeckú trať každý tretí deň. Výkonnosť zvyšujte pozvoľne.

Kde behať
Trasu si môžete v podstate zvoliť kdekoľvek. Optimálne však je, pravidelne meniť povrch cesty. Na asfalte je záťaž pre šľachy a kĺby vyššia. Preto je dobré poobzerať sa po špeciálnej obuvi, ktorá tento handicap dokáže vyrovnať. Výhodou je, že na tvrdom povrchu sa lepšie drží rytmus. Ak máte možnosť behať na trávnatom povrchu, nechajte topánky doma a skúste behať bosí. Perfektne tým posilníte svaly na chodidlách a lýtkach. Behanie na pláži je tiež fajn, ale plánujte si oveľa kratšie trasy ako obvykle. Čím je totiž piesok mäkší, tým viac sa nohy namáhajú.

Čo na seba

Voľte pohodlné oblečenie z priedušných funkčných materiálov, ktoré odvádzajú pot od tela, pritom sú nepremokavé a neprefúknu. Základom je však správna obuv. Investícia do špeciálnych bežeckých topánok sa vám oplatí. Beh tak bude šetrnejší pre váš chrbát i kĺby. Okrem toho sa vám bude úžasne behať.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Seriál o behaní Beh - Šport, pri ktorom sa chudne
Seriál o behaní Prečo a ako behať
Seriál o behaní Aké oblečenie zvoliť na beh