Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Fitness centrum, ktoré si vybrať?

Fitness centrum, ktoré si vybrať?



Rozhodli ste sa cvičiť a premýšľate, kam sa vydať? Skvelé sú fitness centrá, ktoré ponúkajú širokú škálu pohybovej aktivity, vrátane trénerov. Lenže otázkou je, ktoré si vybrať. Pre veľmi vyťaženého človeka veľkú úlohu pri výbere miesta hrá predovšetkým vzdialenosť od domova. Oveľa dôležitejšie ako pár ušetrených minút je však skúsený personál. Ozajstní profíci by vám mali bez problémov fundovane poradiť, aké cvičenie je pre vás najvhodnejšie a zároveň vám pomôcť pri riešení problému, s ktorým ste do fitness centra prišli. Možno vôbec odhaliť, kde vám naozaj pomôžu?

Existujú akési záchytné body, ktorými by ste sa pri výbere fitness centra mali riadiť. Medzi tie základné patrí určitá empatia trénera, ktorý s vami okrem iného prediskutuje aj váš zdravotný stav, prípdne užívanie liekov. Až potom by vám mal odporučiť typ a intenzitu cvičenia.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Zanzibar - ostrov prevoňaný korením

Pitztal - ľadovec, na ktorom sa zabavia všetci

Zásady cvičenia doma

 

Ak vám už pri vstupe na recepcii začnú ponúkať najrôznejšie cvičebné programy či konkrétne cvičenia bez akéhokoľvek predchádzajúceho rozhovoru, alebo vám do ruky podstrčia len leták s informáciami a cenou, majte sa na pozore. V takom centre bude totiž veľmi pravdepodobne prechádzať rovnakým cvičebným programom tak dvadsaťročná dievčina s miernou nadváhou, ako aj žena stredného veku bez akejkoľvek športovej minulosti. A to je zle!

Päť rád, ktoré by vám mali výber fitness centra uľahčiť

1. Vždy si nechajte podrobne vysvetliť účinok tej či onej aktivity, ďalej riziká s ňou spojené a tiež jej vhodnosť priamo pre vás.
2. Skúsený tréner by vám mal princíp cvikov podrobne vysvetliť. Po nejakom čase si potom pohybové aktivity môžete plánovať sami.
3. Najvhodnejším trénerom nemusí byť ten, ktorý vám presne povie, na akej tepovej frekvencii máte cvičiť, ale napr. ten, ktorý vás nechá chvíľu cvičiť, pozoruje vás a podľa vašich prejavov vám upraví ďalší program.
4. Trénerovi sa snažte vždy oznamovať svoje pocity, najlepšie bezprostredne po cvičení, či druhý deň. Výrazne tak zvyšujete pravdepodobnosť, že docielite také nastavenie pohybového programu, ktorý vám bude úplne vyhovovať.
5. Nezabúdajte, že redukčnú diétu vám fundovane môže pomôcť zostaviť iba nutričný terapeut alebo skúsený výživový poradca a to len na základe rozboru vašej doterajšej životosprávy.

Rada na záver - vo fitness centrách nekupujte žiadne prípravky na chudnutie ani na ľahšie spaľovanie tukov. Venujte sa hlavne cvičeniu. O prípadnom užívaní doplnkov stravy sa poraďte so svojím lekárom.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Diéty 7 omylov v dietológii
Výživa Bio - čo možno neviete
FITHALL cvičenie Tajomstvo brušného tanca