Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Tajomstvo brušného tanca

Tajomstvo brušného tanca



Liečivá moc orientálnych tancov už bola mnohokrát preukázaná. Hudba a tanec dokážu zbaviť depresie i rôznych tráum. Obzvlášť brušný tanec má priaznivé účinky na zdravie, krásu a psychickú pohodu každej ženy.

Učinok na telo i myseľ

Brušný tanec uvoľňuje blokády chrbtice a bolesti chrbta, zvyšuje pohyblivosť kĺbov, posilňuje brušné a chrbtové svalstvo a upravuje zažívacie problémy. Ďalej zvyšuje odolnosť organizmu, posilňuje kardiovaskulárny systém, zlepšuje držanie tela, odbúrava stres a rôzne traumy. Uvoľnenie a posilnenie svalov v oblasti panvy môže dokonca prispieť aj k liečbe neplodnosti. Jeho výhodou je, že ho môžu vykonávať ženy v každom veku. Prospieva všetkým. Podľa odborníkov brušný tanec totiž prehlbuje kontakt ženy s vlastným telom a tým aj jej prežívanie sexu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Zostaňte mladá!

Úsmev lieči dušu a zhadzuje kilá

Zásady cvičenia doma

 

Tanec rodičiek
Málokto dnes vie, že prapôvodom brušného tanca je "pôrodný tanec". Dodnes si v niektorých krajinách ženy počas pôrodu uľavujú od bolestí krúživým pohybom panvy a jemným chvením bokov, ktorým napomáhajú vlastnému pôrodu dieťaťa. Rozhýbať svoje boky v rytme orientálneho tanca môžete už v priebehu tehotenstva a to aj v prípade, že ste nikdy predtým brušný tanec netancovali. Pomocou pokojných a kolísavých pohybov dieťa upokojujete už vo svojom brušku, vytvárate tak vzájomné puto a zároveň sama seba dostávate do pohody. A nielen to, brušným tancom posilňujete brušné a chrbtové svaly, ktoré počas tehotenstva najviac zaťažujete.

Podstata ženstva

Brušný tanec má najväčšiu tradíciu na Blízkom východe. Najsilnejšie je zakorenený v Egypte, Turecku a Libanone. Základný tanec vytvára dokonalú zmes pohybov, ktoré formujú telo bez toho, aby vytvárali masívnu svalovú hmotu. Tanečnice tancujú v dokonalom súlade s rytmom a zmyselnými pohybmi tak zdôrazňujú svoje ženské znaky. Obraz tanca v skutečnosti vychádza z prirodzenej podstaty ženstva.

Základné pohyby

Stojíte nohami pevne na zemi, ktoré sú od seba asi na dĺžku jedného chodidla. Nohy sú mierne pokrčené, panva podsadená, bruško spevnené, chrbát rovný, hrudník, krk a hlava vytiahnuté nahor. Zásadným bodom je, že všetky pohyby bokmi vykonávate prenášaním váhy tela z jednej nohy na druhú. Správne rozloženie váhy totiž napomáha rovnováhe a koordinácii. Kým jedna svalová skupina "pracuje", ostatné zostávajú v nemennej pozícii.

Celkové uvoľnenie
V orientálnom brušnom tanci sa strieda niekoľko základných figúr, ktoré sa potom rôzne kombinujú a plynule na seba nadväzujú. Dôležité je, aby na vás bolo vidieť, že vás brušný tanec baví a všetky pohyby sú pre vás prirodzené. Spočiatku môžete mať s vykonávaním niektorých prvkov problémy, pretože telo býva ešte stuhnuté a nepoddajné, ale asi po 3 - 4 mesiacoch sa svaly začnú postupne naťahovať a uvoľňovať. Vďaka brušnému tancu tak objavíte svaly, o ktorých ste doteraz ani nevedeli, že existujú a ktoré sa naučíte používať úplne novými a neobvyklými spôsobmi.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
FITHALL cvičenie Jóga - liek na stres a bolisti chrbta
Starostlivosť o seba Úsmev lieči dušu a zhadzuje kilá
Sex a vzťahy Nikotín - zabijak sexu