Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

Čo robiť, keď je vonku horúco?

Čo robiť, keď je vonku horúco?



V zime je sneh, na jeseň prší a v lete je zase príliš teplo. Vždy sa nájde nejaká výhovorka, prečo kvôli počasiu nešportovať. Ten, kto chce ale naozaj niečo urobiť pre svoje zdravie, postavu i fyzickú kondíciu, musí hľadať spôsob ako to pôjde, pretože dôvody prečo to nepôjde, sa nájdu vždy a ľahko.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Najčastejšie chyby pri cvičení

Ako efektívne spaľovať tuky?

Ako spoznať, kedy je cvičenia príliš?

 

Cvičiť v horúcom počasí je pre náš organizmus náročnejšie, než pohyb v chlade. V zime sa môžeme obliecť do funkčného, teplého oblečenia, ale v lete máme len obmedzené možnosti, čo sa športového šatníka týka. Telo sa stále snaží ochladzovať prostredníctvom potenia, a tiež spúšťa núdzový režim pre šetrenie energiou. Aj najmenší pohyb má totiž za následok vyprodukovanie tepla, a to je v extrémne vysokých teplotách nežiaduce.

Každý človek znáša horúce počasie inak, a preto je nutné rešpektovať potreby svojho tela, nie sa prispôsobovať druhým. Ak teda viete, že sa vám často v teple motá hlava a máte sklony k závratom, nie je príliš rozumné vybiehať s teplomilnou kamarátkou v rozpálenom dni do lesa. Počkajte, až bude k večeru chladnejšie a doprajte si svižnú prechádzku.

V tropických dňoch je pre cvičenie optimálnou dobou skoré ráno, alebo naopak večer, keď slnko toľko nepraží a teploty sú nižšie. Nie je vhodné namáhať sa a vystavovať sa priamemu slnku cez poludnie - potom hrozí riziko úpalu, prehriatie organizmu aj dehydratácia.


Pre svoj letný tréning zvoľte vhodné oblečenie. Snažte sa obliecť úsporne, ale funkčne. Siahnite po priedušných a pot sajúcich materiáloch, ktoré dobre odvedú vlhkosť od tela. Dajte pozor na švy, ktoré by mohli drieť do kože, aj módne kúsky z umelých materiálov, spôsobujúce zaparenie kože. Keď sa chcete hýbať na slnku, nezabudnite sa vybaviť ochrannou vrstvou opaľovacieho krému, šiltovkou a slnečnými okuliarmi, ktoré nebudú pri športe prekážať.

Pomôžte priebežne ochladzovať svoj organizmus prísunom veľkého množstva vody, aby nedošlo k dehydratácii organizmu, bolestiam hlavy a kolapsovým stavom. Popíjajte po celý deň obyčajnú čistú vodu s citrónom a majte ju stále pri sebe aj počas cvičenia.

Keď je vonku pekne, je škoda zatvárať sa do telocvične. V momente, kedy ale teploty presiahnu určitú hranicu, môže byť dobre vetraná telocvičňa ideálnou voľbou. Priestory, ktoré sú klimatizované, naopak vhodné nie sú, pretože kvôli prudkým zmenám teplôt dostáva zabrať imunitný systém a je tu väčšia pravdepodobnosť prechladnutia.

Skvelou letnou voľbou sú všetky vodné športy alebo pohyb pri vode, od ktorej pofukuje príjemný vánok. Jednoznačne možno teda v tropických podmienkach odporučiť plávanie, splavovanie riek, surfovanie, jazdu na vodnom bicykli, hádzanie si s lietajúcim tanierom vo vode, ale aj korčuľovanie na chodníku pozdĺž rieky alebo svižnejšiu chôdzu okolo rybníka.

Cvičenie je zdravé, ale za určitých podmienok nám môže skôr uškodiť. Prepínanie síl v neznesiteľných horúčavách je nerozumné a oplatí sa počkať, až ryska teplomera klesne. Ak nechcete vynechať svoj tréning len kvôli počasiu, cvičte v tieni, skoro ráno alebo po západe slnka, primerane sa oblečte, veľa pite a sledujte pocity svojho tela. Pred aj po cvičení sa schlaďte vlažnou sprchou a nezabudnite ani na jedálniček s množstvom čerstvého ovocia a zeleniny.

 

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení
Cvičenia a trendy Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!
Cvičenia a trendy Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše