Fithall magazín

Utorok 12.12.2017 meniny má Otília

Cvičenia a trendy

Deti. Častá výhovorka, prečo necvičiť.

Deti. Častá výhovorka, prečo necvičiť.



Mať doma malé dieťa môže byť skvelá výhovorka prečo necvičiť. Môže to byť ale aj výborná príležitosť pre zapojenie vašej fantázie pri vymýšľaní spôsobov, ako cvičiť možno.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Urobte si čas na jedlo

Viete, prečo neplníte svoje predsavzatia?

Partner ako podpora aj ako sabotér chudnutia

 

Zapojenie detí pri vlastnom tréningu má samozrejme veľa nevýhod a komplikácií, ako je nemožnosť naplno sa na pohyb sústrediť, nutnosť o cvičení viac premýšľať či väčšia miera nepohodlia. Na druhú stranu prináša benefity ako pre vás, tak pre dieťa.

Nie je nutné zdôrazňovať, že hlavným prínosom cvičenia s drobcami je zlepšovanie vašej fyzickej i psychickej kondície. Ďalším pozitívom je potom to, že počas akejkoľvek spoločnej činnosti posilňujete a budujete vzájomný vzťah, dieťa berie cvičenie ako hru, ale aj ako čas, ktorý s vami strávi a ešte je pri tom zábava, pretože mama robí zábavné pohyby.

Deti sa učia napodobňovaním, a keď uvidia, že doma bežne cvičíte vy a ešte si ich k tomu prizvete, budú to brať ako niečo úplne normálne a prirodzené. Pravdepodobnosť, že sa pre nich potom cvičenie stane každodennou súčasťou života, bude veľmi vysoká.

Aby boli deti ochotné trénovať s vami, musia vnímať aktivitu ako hru, nie ako niečo vynútené a povinné (ako cvičenie často vnímajú dospelí). V útlom veku im nemusíte nič vysvetľovať - skrátka sa oblečte do teplákov a cvičte. Keď sa vám pripletú do cesty, použite ich ako závažie a zároveň sa snažte, aby ich to tiež bavilo. Deťom, ktoré už reči rozumejú, povedzte, že sa budete hrať na cvičenie a začnite. Nebuďte prekvapení, keď sa po určitej dobe stane, že vás k "hre" vyzve dieťa samotné. Berte to ako motiváciu a príležitosť mať doma aspoň na chvíľu svojho malého osobného trénera.

Niekoľko tipov na cvičenie s malými deťmi:
Lietadielko: Sadnite si na podložku, pokrčte kolená. Dieťa postavte pred vaše holene čelom k sebe a nechajte ho, aby vás rúčkami chytilo za palce na jeho rukách. Holene položte pod jeho bruško a pomaly rozkývajte chrbát. Niekoľkokrát vráťte päty k zemi a potom opäť pritiahnite kolená k sebe. Zapojíte brušné svaly a pobavíte aj vášho potomka, pretože malé deti pohyb, pripomínajúci let lietadla, priamo zbožňujú. Keď k tomu pridáte patričný zvukový sprievod, máte vyhraté.

Výťah: Postavte sa na podložku a rozkročte nohy asi na jeden meter. Dieťa postavte pred seba. Pokrčte kolená, zapojte stehná a dieťa vezmite v podpazuší. Pomaly ho dvíhajte nahor k stropu - zapojíte veľmi intenzívne stehná, zadok, ale aj chrbát a ramená. Neprehýbajte sa v bedrách a nepredkláňajte sa, aby ste zbytočne chrbát nepreťažovali. Potom pomaly opakujte pohyb opačným smerom. Ak chcete precvičiť viac stehná a zadok, sústreďte sa na krčenie a prepínanie kolien, ako pri výpadoch. Paže lepšie využijete, keď zostanete v statickom podrepe a budete pracovať len nimi.

Most: Pre posilnenie brušných aj chrbtových svalov si kľaknite na podložku a oprite o ňu dlane. Natiahnite dozadu obe nohy a zarovnajte ramená, boky aj členky do jednej roviny. Vyzvite dieťa, aby vzniknutým priestorom pod vami preliezlo, akoby liezlo pod mostom. Druhou, ťažšou možnosťou, je vzpor na predlaktí. Cvik je veľmi náročný, ale verte, že aj keď budete na pokraj síl a vaše dieťa bude pod vami, zatnete zuby a vydržíte.

Po každom cvičení sa potom spoločne ponaťahujte a odmeňte sa napríklad prechádzkou do blízkeho parku alebo čerstvým ovocným šalátom, ktorý po tréningu s malým sparring partnerom vytvoríte.

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Ako sa motivovať k cvičeniu a správnemu stravovaniu?
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Zdravý životný štýl Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.