Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Cvičte

Cvičte "sviečku" pre zdravie



Sviečka je pomerne nenáročný cvik, ktorý si asi všetci pamätáte z hodín telesnej výchovy na školách. Okrem toho patrí medzi významné jogové ásany. Aj keď možno nepatríte k vyznávačom jogy, mohli by ste z pravidelného cvičenia sviečky získať mnoho dobrého pre váš organizmus.

 

ČÍTAJTE TIEŽ: 

Aj vaše panvové svalstvo potrebuje tréning

Ako voliť záťaž počas Vášho cvičenia?

Cvičenie s vlastnou váhou tela alebo ide to aj bez činiek

 

 

Účinky cviku sviečka

1. Dáva oddýchnuť nohám.

2. Pôsobí proti tvorbe kŕčových žíl a hemoroidov.

3. Je vhodná pre zahriatie studených nôh a rúk.

4. Normalizuje funkciu štítnej žľazy a všetkých súvisiacich funkcií a orgánov, čo má pozitívny vplyv na telesnú hmotnosť a na psychiku.

5. Zvýšené prekrvenie hlavy pôsobí proti vráskam, zlepšuje rast vlasov, pôsobí blahodarne na oči, bolesti hlavy a funkcie mozgu.

6. Zvyšuje odolnosť proti angínam a chorobám z prechladnutia.

7. Pôsobí proti poklesu brušných orgánov. Vďaka tomu, že pritláča obličky k nadobličkám zlepšuje regeneráciu organizmu. Toto je dôležité najmä pri výraznom schudnutí, kedy poklesnú obličky, čo sa môže prejaviť psychickou nepohodou.

8. Posilňuje brušné svalstvo.

9. Celkovo spomaľuje proces starnutia.

Ak však máte nejaké závažné zdravotné problémy, mali by ste sa pred cvičením sviečky poradiť so svojím lekárom. Cvičeniu by sa mali vyhýbať ľudia s akútnou infekciou v oblasti krku a hlavy (angína, zápal dutín, zápal stredného ucha, zubov a pod.), sklerózou mozgových ciev a výraznými poruchami funkcie štítnej žľazy.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať