Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Cvičenia a trendy

Brušný pekáč do plaviek

Brušný pekáč do plaviek



Neexistuje snáď problematickejšia partia ľudského tela, ako je práve bruško. Tuk v oblasti pásu je neľútostný k ženám aj mužom a je veľmi odolný voči cvičeniu aj diétam. Naopak býva brucho jednou z prvých obetí stresu, nedostatku pohybu a nevhodného stravovania.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako správne posilňovať brucho

Poznáte svaly brucha? A viete, ako ich posilňovať?

Ako sa zbaviť tuku na bruchu

 

Tuk na bruchu nie je len nevzhľadný, ale je tiež veľmi nezdravý. Záleží však na tom, kde presne sa ukladá. Ak sa Vám hromadia zásoby energie len pod kožou a vytvárajú nenávidené faldíky, Vaše zdravie nie je v ohrození. Naopak veľmi rizikové je ukladanie tuku okolo vnútorných orgánov, ktoré sa vo väčšej miere vyskytuje u mužov (tzv. abdominálny tuk). Také bruško má potom vzhľad povestného "pivného" brucha - miesto faldíkov je pevné a tvrdé, ale vypuklé dopredu. Možná je aj kombinácia oboch možností.

Ak ste na pohľad štíhli, ale pravidelne nešportujete, ste v strese a živíte sa nezdravými potravinami, tiež nemáte zďaleka vyhrané. U takých na pohľad štíhlych ľudí možno koľkokrát nájsť väčšie množstvo útrobného tuku, ako u ľudí silnejších, ale aktívnych.

Tuku na bruchu sa zbavíte len dvoma spôsobmi, ktoré je nutné skombinovať, a to správnym jedálničkom a aeróbnym cvičením. Posilňovanie brušných svalov brucho síce posilní a vytvaruje, ale ak na nich bude stále vrstva tuku, svaly rovnako vidieť nebudú.

Aeróbne cvičenie predstavuje v honbe za pevným a štíhlym pásom asi 30 % úspechu. Pre maximálny efekt je vhodné venovať sa 5 - 7x týždenne cvičeniu, pri ktorom sa Vaša tepová frekvencia bude pohybovať aspoň 40 - 60 minút v aeróbnom pásme. Ďalších 70 % tvorí jedálniček.

Aby organizmus spaľoval podkožný tuk, je nutné jesť pravidelne po 3 hodinách. Dopoludnia by mala byť strava bohatá na komplexné sacharidy, vlákninu a proteíny, popoludní a večer potom na bielkoviny, vlákninu a zdravé tuky. Primeraný pitný režim po celý deň je samozrejmosťou.

Niektoré výskumy uvádzajú, že na redukciu útrobného tuku majú pozitívny vplyv omega 3 nenasýtené mastné kyseliny, ktoré môžete nájsť napríklad v tučných morských rybách, chia semienkach, konopných semienkach, alebo si ich kúpte vo forme tabliet v lekárni.

Keď sa rozhodnete chudnúť a zbavovať sa podkožného či útrobného tuku (ten sa dá zmerať bohužiaľ len špeciálnymi prístrojmi na odborných pracoviskách), počítajte s tým, že Vaše telo bude redukovať prebytočné zásoby rovnomerne. Pri nedostatku energie čerpá organizmus zo všetkých tukových buniek rovnakým dielom, a ak ich máte viac práve v oblasti brucha, spozorujete výsledok neskôr. Skrátka sa nedá chudnúť len v určitej časti tela.

Často môžeme na fitness modelkách a modeloch vidieť krásne vypracovaný brušný pekáč s jasne vyrysovanými svalmi. Takého vyrysovanie ale nemôže dosiahnuť každý, pretože tvar a stavba brucha sú do značnej miery dané geneticky. Existujú ľudia s veľmi vypracovanými svalmi a minimom podkožného tuku, u ktorých vyrysované svaly na bruchu toľko výrazné nie sú, pretože ich telo je skrátka inak stavané.

Netrápte sa tým, že nemáte stred tela ako modelka zo športového magazínu - pre svoje bruško urobte aj napriek tomu maximum. Jedzte zdravo, pravidelne a vyvážene, behajte, plávajte, cvičte, posilňujte a myslite hlavne na svoje zdravie, fyzickú kondíciu a psychickú pohodu. Brucho chráni Vaše vnútorné orgány, je centrom tela, zdrojom energie, imunity, stability aj plodnosti. Rozmaznávajte ho a netrestajte sa kvôli drobným nedokonalostiam.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Rastie po pive naozaj brucho?
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať