Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Cvičenia a trendy

Bolí vás hlava? Skúste strečing.

Bolí vás hlava? Skúste strečing.



Napadlo by vás, že jednoduché cviky vás môžu zbaviť bolestí hlavy? Ale je to tak. Existuje totiž špeciálna metóda, ktorá vás bolehlavu môže zbaviť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Aby hlava nebolela - tipy na najlepšie cviky a techniky

Jogou proti bolesti chrbta

Strečing - Cvičenie pre dokonalé pretiahnutie

 
Čo môžu spôsobiť krčné svaly
Strečing krku vznikol, keď neurológovia zistili, že napäté krčné svaly sú mechanickou príčinou väčšiny bolestí hlavy z napätia. Keď vyviniete rukami jemný tlak, mali by ste pocítiť, že sa napäté svaly a šľachovité tkanivá na krku zmršťujú a uvoľňujú. Kliniky zamerané na bolesti hlavy uvádzajú, že väčšina ľudí s chronickými bolesťami hlavy z napätia sa už po týždni cvičení cíti oveľa lepšie. Počas šiestich týždňov udáva priemerne polovica všetkých postihnutých, že už žiadne bolesti hlavy nemajú.

Ako cvičiť:
Sadnite si vzpriamene na stoličke a vykonajte nasledujúce cviky:

1. Otočte hlavou doľava, ako keby ste sa chceli pozrieť cez svoje ľavé rameno.
2. Ukazovák ľavej ruky si dajte na pravú tvár s dlaňou a palcom pod bradou. Veľmi jemne tlačte hlavu doľava.
3. Zároveň položte svoju pravú ruku zhora na hlavu tak, aby sa prostredník pravej ruky dotýkal hornej časti ľavého ucha.
4. Veľmi jemne tlačte pravou rukou hlavu dole smerom k hrudi. Tesne pred tým, než vám cvik bude nepríjemný, zastavte pohyb a vydržte desať sekúnd v danej polohe. Potom sa uvoľnite.
5. Zopakujte to isté na pravú stranu.
6. Opakujte ešte dvakrát na každú stranu, teda celkovo trikrát na každej strane.

Cviky vykonávajte jemne
Netlačte silou a nič nerobte násilím. Vyvíjajte len mierny, ale stály tlak a neprekročte moment, kedy vám cvik začne byť nepríjemný. Keby ste pociťovali akúkoľvek bolesť alebo ťažkosti, prípadne závrat, ďalej v tejto technike nepokračujte.

Dôležitá je pravidelnosť
Aby ste sa zbavili chronických bolestí hlavy z napätia, mali by ste sériu týchto šiestich strečingových cvikov vykonávať každé dve hodiny počas dňa. Keď bolesť hlavy ustúpi, môžete krčný strečing opakovať dvakrát denne ako prevenciu. Celý postup zaberie dve minúty.

Zaženie aj migrénu

Krčný strečing môže poskytnúť rýchlu úľavu aj pri akútnej bolesti hlavy z napätia. Metóda už pomohla aj pacientom s bežnou migrénou. Striedavo môžete použiť aj iné spôsoby, ako je napríklad "rolovanie" krku, hýbanie hlavou zo strany na stranu alebo hore a dole, otáčanie hlavy zľava doprava a naopak vyťahovanie ramien a krúženie nimi. Ľudia s artritídou alebo stuhnutým krkom by skôr mali dať prednosť masážam.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Bolí vás chrbát? Jedzte vitamíny a buďte v pohybe.
Radíme Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!
Cvičenia a trendy Aby chrbát nebolel - strečing: Tipy na najlepšie cviky