Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Aj vaše panvové svalstvo potrebuje tréning

Aj vaše panvové svalstvo potrebuje tréning



Ak ženy cvičia, väčšinou sa sústredia len na posilňovanie brucha, zadku a stehien a na svalstvo panvového dna zabúdajú. Ale aj táto oblasť potrebuje spevniť. Ak je zoslabnutá, môže privodiť množstvo problémov, ktorými údajne trpí každá štvrtá žena.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Fit po pôrode

Cviky, ktoré vás dostanú po pôrode do formy

Cvičenie pre tehotné - cviky na lopte

 

Čo je to Pelvicore
Jedná sa o cvičebnú techniku, ktorá sa zameriava na spevnenie vnútorného svalstva - bránice, svalov okolo chrbtice, brušného svalstva a panvového dna. Ak sú tieto svaly ochabnuté, dochádza k zlému držaniu tela, bolestiam chrbta a samovoľnému úniku moču. Toto jednoduché a nenáročné cvičenie vynašla nórska profesorka fyzioterapie Kari Bø, ktorá sa viac než dvadsať rokov venuje výskumu hlavných svalov tela.

Ako pomáha:
- Posilňuje panvové dno, brucho a chrbticu
- Naučí správnemu držaniu tela
- Zmierňuje bolesti chrbta a kĺbov
- Pôsobí preventívne proti oslabeniu močového mechúra, zastavuje samovoľný únik moču
- Zvyšuje sexuálny zážitok, vnímavosť a intenzitu

Tehotenstvo i pasívny spôsob života oslabujú panvové svalstvo
Svaly panvového dna majú vplyv na správne držanie tela. Väčšina žien má toto svalstvo ochabnuté v dôsledku tehotenstva a pôrodu. Ale aj ženy bez detí môžu mať s panvovým dnom problémy, ak vedú pasívny spôsob života, dvíhajú často ťažké predmety alebo trpia chronickým kašľom, astmou apod. Ochabnuté svalstvo môže spôsobiť, že pri kýchnutí, smiechu alebo cvičení, nekontrolovane uniká moč. Cvičenie Pelvicore je rýchly a jednoduchý spôsob, ktorý vám umožní získať kontrolu nad svojím telom a nepríjemným situáciám predísť. Okrem toho nezlepšuje len svalstvo panvového dna, ale aj brucha a chrbtice, udržuje správny telesný postoj, zvyšuje telesnú pohyblivosť a tiež sexuálny zážitok . Ochabnuté svalstvo panvového dna totiž znižuje intenzitu zážitku a často môže aj za bolesti pri pohlavnom styku.

Cvičenie je nenáročné
Samotné cvičenie sa skladá z jednoduchých a nenáročných cvikov, ktoré by mala zvládnuť každá žena. Nie sú potrebné žiadne špeciálne pomôcky, ale je nutné pochopiť a uvedomiť si, kde je svalstvo panvového dna a ako ho možno správne napnúť. Svaly panvového dna sa rozpínajú od prednej strany panvy až po kostrč. Skúste si sadnúť na stoličku alebo okraj stola a skúste nadvihnúť svalstvo vo vnútri panvy, bez toho, aby ste panvou skutočne pohla. Sedacie svaly by mali zostať povolené, svalstvo panvového dna by sa malo napnúť a opäť povoliť.

Typy cvikov:

1. Ľahnite si na brucho, pravú nohu vybočte tak, aby ste ležali v pohodlnej pozícii a čelo si položte na zopnuté ruky. Napnite svalstvo panvového dna čo najsilnejšie a v tejto pozícii držte 10 sekúnd. Potom uvoľnite. Cvičenie opakujte asi osemkrát a potom vymeňte nohy tak, že vybočíte ľavou nohou do strany, a pravá tentokrát zostane natiahnutá. Techniku môžete zmeniť, keď namiesto 10 sekundového zotrvania, budete v rýchlych premenách napínať a uvoľňovať svalstvo.

2. Ľahnite si na ľavý bok a svoje ľavé predlaktie oprite o podlahu, aby bol lakeť pod ramenom. Brušné svalstvo zaťahujte smerom k chrbtici. Zdvíhajte pomaly zadok od podlahy a držte niekoľko sekúnd hore, potom opäť uvoľnite. Cvičenie posilňuje bočné svalstvo trupu a panvové dno. Opakujte šesťkrát a potom zmeňte stranu.

3. Kľaknite si na kolená a oprite sa o ruky. Vtiahnite brucho a napnite hlboké brušné svaly. Pomaly zdvíhajte pravú pažu a súčasne ľavú nohu. Vaše telo je v jednej línii (paže, chrbát, noha). Potom pomaly telo spustite a vymeňte stranu. Opakujete 10 až 12 krát po dvoch sériách. Toto cvičenie posilňuje predovšetkým sedacie svalstvo.


Autor:  Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať