Fithall magazín

Sobota 20.10.2018 meniny má Vendelín

Cvičenia a trendy

Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť

Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť



Od úmyslu k činu vedie často dlhá a niekedy neprekonateľná cesta. Samotné vedomie toho, že niečo chceme urobiť, ešte neznamená, že k tomu skutočne dôjde. To, čomu zvyčajne hovoríme lenivosť, za sebou ale skrýva mnoho ďalších faktorov, ktoré naše správanie ovplyvňujú.

Cvičenie je niečo, čo si vyžaduje akciu - je nutné vydať nejakú energiu, aby k nemu vôbec došlo. Zapojiť sa teda musí aktívna zložka vôle (jej pasívna zložka Vám potom pomáha odolať pokušeniu - to akciu väčšinou nevyžaduje). Potom svoju úlohu hrá aj motivácia, systém hodnôt a priorít jedinca. Všetky tieto komponenty správania môžete ovplyvniť tým, že si pripravíte pre cvičenie a športovanie čo najlepšie podmienky - vytvoríte si plán.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Stanovte si reálny cieľ chudnutia

Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!

Prvá návšteva posilňovne - Návod ako na to!

 
Motivácia je niečo, čo naše správanie ženie vpred. Predstavte si preto cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. Vytvorte si predstavu svojho ideálneho tela, seba, ako sa za pár mesiacov obdivne prezeráte v zrkadle, alebo ako sa hrdo nesiete po pláži. Túto predstavu si vybavte vždy, keď máte chuť svoju snahu vzdať. Nemotivujte sa svojimi starými fotografiami, kde nie ste práve fit - určite to malo svoj dôvod. Snažte sa myslieť pozitívne a motivovať sa skôr príjemnými fantáziami.

Optimálne podmienky pre cvičenie vytvoríte tým, že sa zamyslíte nad možnosťami, ktoré vo svojom súčasnom živote máte. Ak bývate ďaleko od parku, nie je príliš pravdepodobné, že tam budete chodiť behať. Ak je posilňovňa na druhom konci mesta, asi sa Vám tam tiež chcieť nebude. Keď nemáte radi studenú vodu, nenúťte sa do plávania. Zmapujte možnosti v bezprostrednej blízkosti Vášho bydliska alebo práce. Zistite otváracie doby športovísk vo Vašom okolí a popýtajte sa kamarátok, či by sa k Vám náhodou nechceli pripojiť.

V diári si týždeň dopredu rozpíšte časy športových lekcií, ktorých sa zúčastníte a dohodnite sa s niekým, kto pôjde s Vami - budete zaviazaní nielen sebe, ale aj kamarátke a rušiť aktivitu potom nebude tak jednoduché.

Do kufra auta či do tašky s vecami do práce si pribaľte športové oblečenie a tenisky a choďte cvičiť hneď po skončení pracovnej doby. Najväčšou chybou je prísť domov a posadiť sa - prinútiť sa potom znova vstať a ísť sa niekam hýbať vyžaduje nadľudské úsilie.

Ak počas dňa premýšľate o tom, či ísť alebo nejsť cvičiť, či nezrušiť zraz s kamarátkou a nezaliezť radšej do postele s knihou, prestaňte. Sabotážne myšlienky ihneď zastavte a na cvičenie sa skúste pozerať ako na povinnosť - ako je chodenie do školy alebo do práce. Z cvičenia by sa mala časom stať podobná samozrejmosť.

Ak s lenivosťou naozaj bojujete a sami seba motivovať nedokážete, nájdite si trénera, ktorý na Vás bude čakať. Existuje tiež mnoho uzavretých športových lekcií, kde sa ľudia navzájom poznajú a potom je oveľa ťažšie na tréning neprísť. Na niekoho môže tiež fungovať predplatené členstvo vo fitness klube.

Rozlišujte medzi lenivosťou a únavou. Ak ste aktívny a cvičíte pravidelne, vôbec nevadí, keď na chvíľu tréning vynecháte.

Skoro nič v živote nie je zadarmo, preto nečakajte, že sa stane zázrak a zrazu Vás prepadne neodolateľná túžba po pohybe. Zbaľte si do tašky tepláky a tričko, odvahu skúsiť niečo nové, trošku sa prekonajte a konajte. Hodiny ležania na gauči ľutovať možno môžete, ale hodiny, kedy robíte niečo užitočné pre svoje zdravie a kondíciu nikdy ľutovať nebudete.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Zásady cvičenia doma
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení
Cvičenia a trendy Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie