Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!

Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!



Vyskúšali ste už všetko - hopsať na hodinách aerobiku v rytme hlučnej hudby, naháňať sa v teplákoch po lese, zdvíhať činky v posilňovni, krútiť sa na lekciách jogy do prapodivných polôh, ale stále na Vašej postave nepozorujete zmeny k lepšiemu? Možno, že robíte pri cvičení chyby, ktoré Vašu snahu maria.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:
Ako si zostaviť svoj vlastný cvičebný plán

Ako oddychovať aktívne i pasívne

Ako nakupovať pri redukcii hmotnosti

 

Chybou číslo jedna je nesystematickosť a nepravidelnosť. Aby bolo možné vidieť nejaké pokroky, musí sa pohyb stať neoddeliteľnou súčasťou Vášho života. To, že idete v lete plávať a v zime párkrát zídete kopec na lyžiach, ešte neznamená intenzívne športovanie. Stanovte si cieľ a nezľavujte z neho. Uvedomte si, čo vlastne od cvičenia chcete. Ak je Vaším cieľom chudnutie, zamerajte sa na aeróbne aktivity, keď chcete zosilniť, posilňujte, pre pružnosť navštevujte lekcie jogy a proti bolestiam chrbta sa vrhnite na pilates. Akémukoľvek cvičeniu sa venujte najmenej 2x týždenne a ak chcete vidieť výsledky, stanovte si ho ako prioritu.

Nič sa nemá preháňať - a to platí aj pre cvičenie. Ak máte nadmernú záťaž, Vaše telo je vystresované a logicky sa akýmkoľvek zmenám bráni. Pri chudnutí aj naberaní svalov potrebujete dostatočný čas pre odpočinok a regeneráciu, preto posilňujte maximálne každý druhý deň a aeróbnej aktivite sa venujte 3 - 4x týždenne.

Nesmierne dôležité je pri športovaní aj dostatočne jesť. Nemôžete urobiť väčšiu chybu, ako usilovne cvičiť a jesť málo. Organizmus sa dostane do núdzového režimu a Vy si môžete byť istí, že nebude chcieť pustiť ani gram tuku. S posilňovaním to platí presne tak. Nemožno čakať, že pri veľkej záťaži a nedostatočnej strave budú svaly silnieť a spevňovať sa.

Druh pohybovej aktivity po určitej dobe prestriedajte, pretože ľudské telo je veľmi adaptabilné a na každú záťaž si po čase zvykne. Behajte preto dlhšie trasy a rýchlejšie, zdvíhajte ťažšie činky a prekonávajte sami seba. Skúste vybočiť zo zabehnutých koľají a vyskúšajte úplne nový šport alebo si naopak dajte od cvičenia na chvíľu pauzu.

Nenechajte sa pomýliť dojmom, že po polhodinovom behu potrebujete viac jesť. Nadmerný energetický príjem je rovnako nevhodný, ako príjem nedostatočný. Je pravda, že pre nárast svalov je kalorický nadbytok nevyhnutný, ale určite nie je nutné zjesť po ceste z posilňovne tabuľku čokolády. Pri chudnutí by ste stále mali myslieť na to, že výdaj by mal byť vyšší ako príjem a vyšportované živiny dopĺňajte v rozumnej miere zdravými potravinami.

Každý človek je iný, preto niekto vidí výsledky skôr a niekto neskôr. Rýchlosť metabolizmu, typ a množstvo svalových vlákien, spôsob rozloženia telesného tuku a schopnosť regenerácie sú dané geneticky a s genetikou toho príliš nezmôžeme. Neporovnávajte sa preto s ostatnými, ale iba sami so sebou. Je síce nespravodlivé, že niekto zájde do posilňovne dvakrát a hneď sú mu vidieť brušné svaly a iný sa tam môže moriť rok s rovnakým výsledkom, ale tak to skrátka je. Vašou voľbou je buď sa zmieriť s tým, ako vyzeráte, alebo vo svojom úsilí vytrvať, radovať sa z dobrej fyzickej kondície a naučiť sa rešpektovať svoje vlastné telo a jeho možnosti.

Aj pomalý pokrok je stále pokrok, preto nič nevzdávajte, vytrvajte, dobre jedzte, odpočívajte a uvidíte, že sa výsledky dostavia. Odfoťte sa doma v spodnej blielizni a po určitej dobe fotenie zopakujte. Porovnaním fotografií získate objektívnejší náhľad na svoje pokroky a lepšie identifikujete problémové partie - prostý vnútorný pocit, hodnotenie druhých i pohľad do zrkadla totiž môže mnohokrát klamať.



Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať