Fithall magazín

Sobota 15.12.2018 meniny má Ivica

Cvičenia a trendy

Prvá návšteva posilňovne - Návod ako na to!

Prvá návšteva posilňovne - Návod ako na to!



Svaly dávajú Vášmu telu tvar a pevnosť. Zároveň sa vďaka vyššiemu podielu svalovej hmoty v tele spotrebováva väčšie množstvo živín, takže aj v pokoji spálite viac energie. Posilňovať môžete doma aj vonku, ale najefektívnejšie je využívať priestory, ktoré sú priamo k tomu určené - posilňovne.

Niektorým ľuďom môžu posilňovne naháňať hrôzu. Je tam veľa železa a obrovských strojov, chodia tam samí trénovaní siláci a štíhle slečny, za barom pripravujú prapodivné koktaily a každý by sa určite čudoval, čo tam robíte práve Vy. Prvým krokom k cvičeniu v posilňovni je ale odhodiť práve také predsudky a zistiť, ako to funguje naozaj.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Prečo cvičiť s cvičebnými pomôckami

Chcete pribrať svalovú hmotu? Vieme ako na to.

Myslíte si, že cvičíte vo fitku správne? Presvedčte sa!

 

Vyberte si fitness centrum, ktoré máte buď blízko bydliska, alebo blízko práce, aby vzdialenosť nemohla byť výhovorkou. Na internetových stránkach si nájdite informácie o otváracej dobe, cenách, poskytovaných službách, ale tiež si pozrite fotografie, aby ste vedeli, čo Vás čaká. Naplánujte si konkrétny deň i čas návštevy fitness centra, o ničom už nešpekulujte a vyrazte.

Do športovej tašky si zbaľte pohodlnú spodnú bielizeň  (náhradné ponožky, nohavičky alebo slipy, športovú podprsenku), tričko na cvičenie (pokiaľ možno z funkčného materiálu alebo príjemný nátelník, v ktorom uvidíte, ako Vaše svaly pracujú) a nohavice (šortky alebo legíny). Zabudnite na vyťahané staré tričko a tepláky - vezmite si také oblečenie, v ktorom budete môcť kontrolovať správne vykonávanie pohybov. Ďalej si pribaľte uterák, hygienické potreby, vodu na pitie a prípadne rukavice do posilňovne (proti mozoľom, kvôli hygiene a bezpečnosti). V taške by sa malo nájsť aj miesto na banán alebo srvátkový nápoj, ktorý si dáte hneď po skončení cvičenia.

V posilňovni choďte najskôr na bežecký pás, stepper alebo rotoped a asi 10 minút sa zahrievajte. Potom dôkladne pretiahnite celé telo, od hlavy až k päte. Opustite kardio zónu a vydajte sa medzi činky a stroje. Počas tréningu by ste mali zvládnuť precvičiť hlavné svalové partie celého tela. Postupujte systematicky, od chrbta cez prsia, ramená, tricepsy, bicepsy až k nohám a brucho si nechajte na záver. Skúste si rozmyslieť poradie cvikov, aby ste nebehali náhodne od jedného stanovišťa k inému. Na každú partiu si zvoľte jeden cvik a vykonajte 4 série po 12-tich opakovaniach.

Ak chcete chudnúť, tak sa po precvičení brucha vráťte späť na bežecký pás alebo iný stroj, na ktorom strávite aspoň 30 minút. Aeróbna aktivita by mala nasledovať vždy po silovom tréningu.

Úplne na záver cvičenia opäť natiahnite celé telo, ale hlavne tie svalové skupiny, ktoré ste precvičovali.

Počas návštevy posilňovne používajte z hygienických dôvodov uterák, činky a závažia vždy vracajte na pôvodné miesto a nebojte sa na čokoľvek opýtať obsluhy. Keď si s nejakým cvikom alebo strojom neviete rady, môžete osloviť aj niektorého z pokročilo vyzerajúcich cvičencov - obvykle radi odovzdajú svoje skúsenosti a pomôžu. Nesnažte sa ale nadväzovať hovor s niekým, kto je práve uprostred nejakého cviku. V priebehu cvičenia nerozprávajte ani Vy a sústreďte sa len a len na prevedenie pohybu a správne dýchanie.

Spočiatku môže byť trochu nepríjemné chodiť do takého neznámeho prostredia, ale uvidíte, že čím viac to budete skúšať, tým lepšie si v posilňovni medzi činkami budete pripadať a výsledky, ktoré uvidíte za čas v zrkadle, budú odmenou za prekonaný ostych.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Ako správne cvičiť v posilňovni od A až po Z
FITHALL cvičenie Poznáte svaly paží? A viete, ako ich posilňovať?
FITHALL cvičenie Poznáte svaly brucha? A viete, ako ich posilňovať?
Cvičenia a trendy Poznáte svaly zadku? A viete, ako ich posilňovať?
FITHALL cvičenie Poznáte svaly dolných končatín? A viete, ako ich posilňovať?