Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Prechladnutie a šport

Prechladnutie a šport



Jesenná čľapkanica so sebou často prináša prechladnutie, ktoré veľa ľudí skúša tzv. prechodiť. Pokiaľ však športujete, tak už len príznaky nádchy a kašľa by vás mali odradiť od akejkoľvek pohybovej aktivity.

Uzavreté priestory sú zdrojom infekcie
Nachladnutie je bežnejšie na jeseň a v zime, pretože sa ľudia vonku menej pohybujú a stretávajú sa častejšie v uzavretých priestoroch, kde sa infekcia ľahšie šíri z jednej osoby na druhú. Vrchol sezóny prechladnutia býva v septembri a začiatkom januára. To zrejme súvisí s návratom detí a študentov do škôl po letných a zimných prázdninách.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Športujete? Potom vrstvite!

Polievky, ktoré liečia

Sauna prospieva telu viac než si myslíte

 

Prechladnutie verzus imunitný systém
Symptómy prechladnutia sa prejavujú podľa toho, ako na ne reaguje náš imunitný systém. Silne prechladnutí ľudia bývajú paradoxne tí, ktorí majú silnejší imunitný systém. Preto potravinové doplnky, ktoré imunitný systém posilňujú, môžu vyvolať silnejšie príznaky choroby.

Nepodceňujte ani nádchu

Pri prechladnutí a horúčkach sa rozhodne späť do posilňovne neponáhľajte a radšej si dajte od cvičenia dlhšiu pauzu. S opätovným tréningom môžete začať najskôr päť dní po odznení príznakov choroby. Pre šport je však nebezpečné aj ľahké prechladnutie bez teplôt, pretože sa pri ňom organizmus ľahšie vyčerpá. Potom Vám hrozí vážnejšia bakteriálna infekcia, ktorá môže viesť ku komplikovanejším ochoreniam. Pokiaľ extrémne cvičíte, alebo ste vystavení veľkej zime, potom užívajte dennú dávku 200 mg vitamínu C. Riziko prechladnutia tak môžete znížiť o polovicu.

Pomáha dostatok tekutín a kurací vývar
Kurací vývar proti nachladnutiu naozaj pomáha, pretože znižuje zápalové procesy v tele a účinne bojuje proti bakteriálnym infekciám. Pitie vody, ovocných štiav, vývaru a ďalších tekutín zase odplavuje škodlivé látky z tela, predchádza preťaženiu organizmu a zabraňuje jeho dehydratácii.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
Cvičenia a trendy Cvičte a bude sa vám lepšie spať